Pregled bibliografske jedinice broj: 1226324
Centar za istraživanje materijala METRIS – od akreditiranog ispitnog laboratorija do znanstveno-obrazovne institucije
Centar za istraživanje materijala METRIS – od akreditiranog ispitnog laboratorija do znanstveno-obrazovne institucije // Zbornik Istarskog veleučilišta, 1 (2022), 104-111 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1226324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Centar za istraživanje materijala METRIS
– od akreditiranog ispitnog laboratorija
do znanstveno-obrazovne institucije
(METRIS Research Centre - from accredited testing
laboratory to scientific and research organization)
Autori
Špada, Vedrana
Izvornik
Zbornik Istarskog veleučilišta (2975-383X) 1
(2022);
104-111
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Akreditacija, HRN EN ISO/IEC 17025, znanost
(Accreditation, HRN EN ISO/IEC 17025, science)
Sažetak
Od 2009. godine kada je osnovan, Centar za istraživanje materijala Istarske županije METRIS u Puli prošao je sa svojim djelatnicima, opremom i prostorom brojne pretvorbe, od europskog projekta, odjela za istraživanje i razvoj regionalne razvojne agencije, javne ustanove za istraživanje i razvoj, organizacije za istraživanje i širenje znanja do znanstvene organizacije i visokoobrazovne ustanove. Kroz sve te pretvorbe uspješno je zadržao status akreditiranog ispitnog laboratorija prema smjernicama norme HRN EN ISO/IEC 17025, čime je potvrđena zavidna razina kvalitete METRIS-ovih usluga prema klijentima iz gospodarstva. Brojne djelatnosti koje METRIS obavlja kroz posljednjih 13 godina sastavljene su od akreditiranih tehničkih analiza i usluga ispitivanja kvalitete materijala, usluga istraživanja i razvoja naprednih materijala, prijave i provedbe istraživačkih i strateških europskih i nacionalnih projekata, provedbe znanstvenih istraživanja i publikacije rezultata rada te nastavnog, odnosno obrazovnog rada. S obzirom na to kako je METRIS započeo svoj put kao akreditirani ispitni laboratorij, a izrastao u znanstveno-obrazovni odjel Istarskog veleučilišta, uz uspješno zadržavanje akreditacije svojih metoda, ovim se radom želi dati osvrt na sve, samo naizgled nespojive, djelatnosti i njihov međusobni utjecaj, kao i odgovoriti na pitanja „kako razmišlja mjeritelj, a kako znanstvenik?“ i „kako akreditacija pomaže znanosti i obrnuto?“
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemijsko inženjerstvo, Strojarstvo, Temeljne tehničke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate
Profili:
Vedrana Špada
(autor)