Pregled bibliografske jedinice broj: 1226051
Povezanost emocionalne kompetencije i kvalitete bliskih odnosa studenata
Povezanost emocionalne kompetencije i kvalitete bliskih odnosa studenata, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu, Odsjek za učiteljske studije, Zagreb
CROSBI ID: 1226051 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost emocionalne kompetencije i kvalitete bliskih odnosa
studenata
(Association between students' emotional competence and the quality
of their close relationships)
Autori
Banić, Ema
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu, Odsjek za učiteljske studije
Mjesto
Zagreb
Datum
11.07
Godina
2022
Stranica
37
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
emocionalna kompetencija, privrženost u bliskim odnosima, zadovoljstvo životom
(emotional competence, attachment in close relationships, life satisfaction)
Sažetak
Emocionalna kompetencija je sposobnost praćenja vlastitih i tuđih emocija te njihovo korištenje u regulaciji ponašanja. Ovim istraživanjem željelo se utvrditi postoji li povezanost emocionalne kompetentnosti i kvalitete privrženosti u bliskim odnosima, kao i ispitati jesu li dimenzije emocionalne kompetentnosti i privrženosti u bliskom odnosu prediktori zadovoljstva životom. U istraživanju je sudjelovalo 248 studenata u dobi od 19 do 42 godine (prosječna dob iznosila je 22, 8 godina). U svrhu istraživanja korišteni su instrumenti Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002) kojim se ispitivala razina emocionalne kompetencije, Brennanov Inventar iskustava u bliskim vezama (Kamenov i Jelić, 2003) kojim se ispitivala privrženost u prijateljskom i partnerskom odnosu te Skala zadovoljstva životom (SWLS, Diener i sur., 1985) kojom se ispitivalo zadovoljstvo životom. Rezultati ukazuju na to da je emocionalna kompetentnost povezana s kvalitetom privrženosti u bliskom odnosu, pri čemu studenti s višom razinom emocionalne kompetentnosti izražavaju nižu razinu izbjegavanja i anksioznosti u prijateljskom odnosu. Nadalje, među sudionicima koji imaju višu razinu emocionalne kompetencije više je onih čija se privrženost najboljem prijatelju/prijateljici može opisati kao sigurna, a manje onih s nesigurnim oblicima privrženosti, dok je među sudionicima s nižom razinom emocionalne kompetencije više onih čiji bi se stil privrženosti mogao opisati kao nesiguran. Kad je riječ o zadovoljstvu životom, dobiveni rezultati su pokazali da su sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te sposobnost regulacije i upravljanja emocijama pozitivni prediktori zadovoljstva životom studenata, dok je anksioznost u prijateljskom odnosu negativan prediktor zadovoljstva životom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija