Pregled bibliografske jedinice broj: 1225846
Socioekonomski status, kulturni kapital i utjecaj pandemije COVID-19 na hrvatske maturante
Socioekonomski status, kulturni kapital i utjecaj pandemije COVID-19 na hrvatske maturante // 5. Dani obrazovnih znanosti „Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?“ – Knjiga sažetaka / Odak, Iva (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 72-72 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1225846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socioekonomski status, kulturni kapital i utjecaj pandemije COVID-19 na hrvatske
maturante
(Socioeconomic status, cultural capital and the impact of the COVID-19 pandemic on
Croatian high school graduates)
Autori
Gregurović, Margareta ; Puzić, Saša ; Odak, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. Dani obrazovnih znanosti „Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?“ – Knjiga sažetaka
/ Odak, Iva - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2022, 72-72
ISBN
978-953-6218-95-0
Skup
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
utjecaj pandemije COVID-19 ; učenici završnih razreda srednje škole ; kulturni kapital ; prilagodba obrazovnog sustava
(the impact of the COVID-19 pandemic ; high school graduates ; cultural capital ; adaptation of the educational system)
Sažetak
Učinci pandemije bolesti COVID-19 zabilježeni su u svim segmentima društva pa tako i u obrazovnim sustavima. No nisu samo promjene u organizaciji nastave ostavile traga na dionike obrazovnog sustava (poglavito na učenike i nastavnike) već se tu mogu razmatrati učinci obiteljskog habitusa na različite mogućnosti nošenja s pandemijom. U kontekstu Bourdieove teorije kulturne i socijalne reprodukcije u radu se postavlja hipoteza da su učenici nižeg socioekonomskog statusa i lošijeg kulturnog kapitala u većoj mjeri osjetili negativne učinke pandemije COVID-19. Istraživanje je metodom ankete provedeno 2021. na nacionalno reprezentativnom uzorku učenika završnih razreda u 80 srednjih škola (N = 8631) u okviru projekta Nacionalno praćenje učinaka pandemije bolesti COVID-19 na sustav odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Ukupni učinak pandemije COVID-19 na život učenika kao i neki njegovi posebni aspekti analiziraju se kao zavisne varijable u nizu regresijskih modela kojima se ispituje povezanost različitih indikatora socioekonomskog statusa i kulturnog kapitala učenika s procjenom pozitivnih i negativnih utjecaja. Uz navedeno, analizira se i učinak promjena uvedenih u škole te mogućnosti pohađanja tečajeva i instrukcija na doživljaj utjecaja pandemije. Rezultati pokazuju da 58 % učenika završnih razreda procjenjuje izrazito negativan ili negativan utjecaj pandemije na njihov život. U većim se udjelima ovaj negativan učinak povezuje s psihičkim zdravljem, bavljenjem izvanškolskim aktivnostima i hobijima te bavljenjem tjelesnim aktivnostima i sportom. Regresijskom analizom utvrđeno je da djevojke, učenici koji imaju manje braće/ sestara, iz kućanstava s većim brojem knjiga i čije su majke višeg obrazovnog statusa procjenjuju učinke pandemije negativnijim. S druge strane, učenici koji procjenjuju da su promjene u školi zbog pandemije bile pozitivne, procjenjuju također i učinke pandemije pozitivnijima. Dobiveni se rezultati o promjenama uvedenim u školsko okružje uspoređuju između učenika višeg i nižeg kulturnog kapitala, a rezultati se interpretiraju u okviru teorije kulturne i socijalne reprodukcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb