Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1225497

OBRAZOVANJE ZA EMOCIONALNU PISMENOST


Nikčević-Milković, Anela
OBRAZOVANJE ZA EMOCIONALNU PISMENOST // Psihošpancir 2022 - program
Varaždin, 2022. str. 16-17 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1225497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
OBRAZOVANJE ZA EMOCIONALNU PISMENOST
(SOCIO-EMOTIONAL EDUCATION IN SCHOOL)

Autori
Nikčević-Milković, Anela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Psihošpancir 2022 - program / - Varaždin, 2022, 16-17

Skup
Psihošpancir 2022.

Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 23.09.2022. - 24.09.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
emocionalna pismenost, emocionalna inteligencija, učenici i nastavnici osnovnoškolske dobi
(Emotional inteligence, socio-emotional education in school)

Sažetak
U izlaganju će se objasniti konstrukt socio- emocionalnog učenja, kako se emocije poučavaju u razredu, kako se emocionalna pismenost potiče kod učenika rane školske dobi, a kako kod učenika adolescentske dobi, kako se poboljšava mentalno zdravlje djece i mladih te koje su dobrobiti za društvenu zajednicu. Predstavit će se nekoliko programa razvoja emocionalne pismenosti u Hrvatskoj i svijetu. Izložit će se rezultati nacionalnog istraživanja osobnih i roditeljskih prediktora emocionalne pismenosti i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da učenici osnovnoškolske dobi, kao i njihovi roditelji, emocionalnu pismenost vide važnom kako u obitelji tako i u školi, što implicira da su oba okruženja važna za njen razvoj (prije svega u okviru primarne prevencije). Roditeljska procjena emocionalne kompetentnosti vlastite djece očekivano je viša od samoprocjena emocionalne kompetentnosti učenika koje su prosječne na sve tri subskale sposobnosti: 1) Uočavanja i razumijevanja emocija, 2) Izražavanja i imenovanja emocija i 3) Regulacije i upravljanja emocijama. Rezultati na crtama ličnosti učenika (prema modelu Velikih pet) su na razini prosjeka (najveći je na Otvorenosti, a najmanji na Neuroticizmu). Nakon većeg broja dobivenih statistički značajnih povezanosti ispitivanih varijabli, na multivarijatnoj razini analize dobiven je rezultat koji pokazuje da s porastom školskog uspjeha kod učenika rastu Sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija te Sposobnosti regulacije i upravljanja emocija. Veća dob majke (veće životno iskustvo) utječe na veći razvoj Sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija kod učenika. Učenici koji su razvili veću Sposobnost regulacije i upravljanja emocija, manju Sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te starijih očeva (veće životno iskustvo) imaju veći školski uspjeh. Što se tiče dobnih i spolnih razlika, utvrđeno je da učenici šestih razreda imaju statistički značajno više procjene na sve tri subskale emocionalne kompetentnosti u odnosu na učenike osmih razreda te očekivane razlike u korist učenica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anela Nikčević-Milković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela
OBRAZOVANJE ZA EMOCIONALNU PISMENOST // Psihošpancir 2022 - program
Varaždin, 2022. str. 16-17 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A. (2022) OBRAZOVANJE ZA EMOCIONALNU PISMENOST. U: Psihošpancir 2022 - program.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2022}, pages = {16-17}, keywords = {emocionalna pismenost, emocionalna inteligencija, u\v{c}enici i nastavnici osnovno\v{s}kolske dobi}, title = {OBRAZOVANJE ZA EMOCIONALNU PISMENOST}, keyword = {emocionalna pismenost, emocionalna inteligencija, u\v{c}enici i nastavnici osnovno\v{s}kolske dobi}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2022}, pages = {16-17}, keywords = {Emotional inteligence, socio-emotional education in school}, title = {SOCIO-EMOTIONAL EDUCATION IN SCHOOL}, keyword = {Emotional inteligence, socio-emotional education in school}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font