Pregled bibliografske jedinice broj: 1225389
Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja
Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja // Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji / Petrović Osmak, Željka ; Rubić, Tihana ; Blagaić Bergman, Marina ; Birt Katić, Danijela (ur.).
Zagreb: Hrvatsko etnološko društvo, 2022. str. 24-25 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1225389 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih
doživljaja
(Visual stimuli and Cultural Tourism Experience
Design)
Autori
Jelinčić, Daniela Angelina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji
/ Petrović Osmak, Željka ; Rubić, Tihana ; Blagaić Bergman, Marina ; Birt Katić, Danijela - Zagreb : Hrvatsko etnološko društvo, 2022, 24-25
ISBN
0-000-00000-0
Skup
Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.10.2022. - 21.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
vizualni podražaji ; dizajn doživljaja ; kulturni turizam
(visual stimuli ; experience design ; cultural tourism)
Sažetak
Kulturna i turistička iskustva vrlo su ovisna o vizualnim podražajima. U skladu s ekonomijom doživljaja, kulturno-turistički doživljaji se pamte kada se atrakcija temelji na uključivanju svih pet osjetila jer je tada i veća mogućnost doživljavanja emocija. Većina ljudi svijet doživljava kroz osjet vida. Ljudski vid je u odnosu na onaj mnogih drugih sisavaca relativno snažan (za razliku od, primjerice, osjeta mirisa) i većina nas smatra ga primarnim osjetilom. Ovo će izlaganje dati pregled osnovnih vizualnih podražaja koji utječu na doživljaj posjetitelja kulturno-turističke atrakcije te prikazati rezultate istraživanja odnosa između vizualnih podražaja i emocija u kontekstu kulturnog turizma. Svrha izlaganja je pružanje smjernica za dizajn osjetilnih (muzejskih) iskustava. Predstavit će dva mehanizma izazivanja emocija: psihološke čimbenike i umjetničke vizualne podražaje. U kontekstu teorija različitih afektivnih stanja u turističkom okružju, ispituje se povezanost umjetničkih vizualnih podražaja (boja, oblik, simetrija, apstrakcija, složenost itd.) i emocionalnog uzbuđenja kulturnih turista. Metode korištene u istraživanju su pregled literature te specifično dizajnirana metoda stimulacije ispitanika koja se temelji na metodama samoprocjene, odnosno na psihofiziološkim mjerama (stopa vodljivosti kože, pokreti mišića lica kao odgovor na stimulus). Rezultati su pokazali da vizualni podražaji snažnije utječu na uspješnost izazivanja tuge u odnosu na ostale emocije. Osim toga, istraživanje nije donijelo zaključke o jasno definiranim odnosima između vizualnih podražaja i specifičnih emocija, ali primjena općenitih nalaza može pružiti veće razumijevanje mehanizama izazivanja emocija vizualnim podražajima i potaknuti daljnja istraživanja. Osim u domeni turizma, nalazi su primjenjivi i u drugim područjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Psihologija, Etnologija i antropologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Dizajn
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za razvoj i međunarodne odnose
Profili:
Daniela Angelina Jelinčić (autor)