Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1225389

Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja


Jelinčić, Daniela Angelina
Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja // Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji / Petrović Osmak, Željka ; Rubić, Tihana ; Blagaić Bergman, Marina ; Birt Katić, Danijela (ur.).
Zagreb: Hrvatsko etnološko društvo, 2022. str. 24-25 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1225389 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja
(Visual stimuli and Cultural Tourism Experience Design)

Autori
Jelinčić, Daniela Angelina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji / Petrović Osmak, Željka ; Rubić, Tihana ; Blagaić Bergman, Marina ; Birt Katić, Danijela - Zagreb : Hrvatsko etnološko društvo, 2022, 24-25

ISBN
0-000-00000-0

Skup
Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.10.2022. - 21.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
vizualni podražaji ; dizajn doživljaja ; kulturni turizam
(visual stimuli ; experience design ; cultural tourism)

Sažetak
Kulturna i turistička iskustva vrlo su ovisna o vizualnim podražajima. U skladu s ekonomijom doživljaja, kulturno-turistički doživljaji se pamte kada se atrakcija temelji na uključivanju svih pet osjetila jer je tada i veća mogućnost doživljavanja emocija. Većina ljudi svijet doživljava kroz osjet vida. Ljudski vid je u odnosu na onaj mnogih drugih sisavaca relativno snažan (za razliku od, primjerice, osjeta mirisa) i većina nas smatra ga primarnim osjetilom. Ovo će izlaganje dati pregled osnovnih vizualnih podražaja koji utječu na doživljaj posjetitelja kulturno-turističke atrakcije te prikazati rezultate istraživanja odnosa između vizualnih podražaja i emocija u kontekstu kulturnog turizma. Svrha izlaganja je pružanje smjernica za dizajn osjetilnih (muzejskih) iskustava. Predstavit će dva mehanizma izazivanja emocija: psihološke čimbenike i umjetničke vizualne podražaje. U kontekstu teorija različitih afektivnih stanja u turističkom okružju, ispituje se povezanost umjetničkih vizualnih podražaja (boja, oblik, simetrija, apstrakcija, složenost itd.) i emocionalnog uzbuđenja kulturnih turista. Metode korištene u istraživanju su pregled literature te specifično dizajnirana metoda stimulacije ispitanika koja se temelji na metodama samoprocjene, odnosno na psihofiziološkim mjerama (stopa vodljivosti kože, pokreti mišića lica kao odgovor na stimulus). Rezultati su pokazali da vizualni podražaji snažnije utječu na uspješnost izazivanja tuge u odnosu na ostale emocije. Osim toga, istraživanje nije donijelo zaključke o jasno definiranim odnosima između vizualnih podražaja i specifičnih emocija, ali primjena općenitih nalaza može pružiti veće razumijevanje mehanizama izazivanja emocija vizualnim podražajima i potaknuti daljnja istraživanja. Osim u domeni turizma, nalazi su primjenjivi i u drugim područjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Psihologija, Etnologija i antropologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Dizajn



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za razvoj i međunarodne odnose


Citiraj ovu publikaciju:

Jelinčić, Daniela Angelina
Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja // Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji / Petrović Osmak, Željka ; Rubić, Tihana ; Blagaić Bergman, Marina ; Birt Katić, Danijela (ur.).
Zagreb: Hrvatsko etnološko društvo, 2022. str. 24-25 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Jelinčić, D. (2022) Vizualni podražaji i dizajn kulturno-turističkih doživljaja. U: Petrović Osmak, Ž., Rubić, T., Blagaić Bergman, M. & Birt Katić, D. (ur.)Vizualno u etnologiji i kulturnoj antropologiji.
@article{article, author = {Jelin\v{c}i\'{c}, Daniela Angelina}, year = {2022}, pages = {24-25}, keywords = {vizualni podra\v{z}aji, dizajn do\v{z}ivljaja, kulturni turizam}, isbn = {0-000-00000-0}, title = {Vizualni podra\v{z}aji i dizajn kulturno-turisti\v{c}kih do\v{z}ivljaja}, keyword = {vizualni podra\v{z}aji, dizajn do\v{z}ivljaja, kulturni turizam}, publisher = {Hrvatsko etnolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jelin\v{c}i\'{c}, Daniela Angelina}, year = {2022}, pages = {24-25}, keywords = {visual stimuli, experience design, cultural tourism}, isbn = {0-000-00000-0}, title = {Visual stimuli and Cultural Tourism Experience Design}, keyword = {visual stimuli, experience design, cultural tourism}, publisher = {Hrvatsko etnolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font