Pregled bibliografske jedinice broj: 1224838
Uloge koje preuzimaju učitelji i roditelji djece razredne nastave u odnosu na odgoj i obrazovanje djeteta
Uloge koje preuzimaju učitelji i roditelji djece razredne nastave u odnosu na odgoj i obrazovanje djeteta // 5. dani obrazovnih znanosti
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1224838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloge koje preuzimaju učitelji i roditelji djece razredne nastave u
odnosu na odgoj i obrazovanje djeteta
(The roles assumed by teachers and parents of children in class in
relation to the upbringing and education of the child)
Autori
Pažur, Monika ; Aladrović Slovaček, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
5. dani obrazovnih znanosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kraći odgojno-obrazovni program, razvoj kompetencija, roditelji, učitelji razredne nastave, uloge
(shorter educational program, competence development, parents, classroom teachers, roles)
Sažetak
Položaj i uloga djeteta u obitelji značajno se mijenjaju kroz povijest, što uzrokuje i promjenu u odgovornostima i zadacima roditelja (Maleš, 2003), ali i učitelja (Strugar, 1999). Dok učitelji borave s djecom za vrijeme njihova strukturiranog odgoja i obrazovanja, roditelji oblikuju djetetovo slobodno vrijeme. Provođenje slobodnog vremena za djecu može značiti sudjelovanje u strukturiranim i nestrukturiranim aktivnostima (Meeks i Mauldin, 1990). Porast strukturiranih oblika provođenja djetetovog slobodnog vremena dogodio se u posljednjih 20-ak godina (Gleave, 2009), a u današnje vrijeme govori se o konceptu „skolarizacije djetinjstva“ (Mayall, 2000), odnosno akademsko učenje ulazi u sve aspekte dječjeg života. Ciljevi ovog istraživanja bili su (1) ispitati stavove učitelja razredne nastave o značaju i posljedicama uključivanja djece u strukturirane oblike provođenja slobodnog vremena ; te (2) ispitati učiteljevu percepciju o ulogama koje preuzimaju učitelji i roditelji u odnosu na odgoj i obrazovanje djeteta. U istraživanju je sudjelovalo 226 učitelja razredne nastave različitog radnog staža, zaposlenih u urbanim, ruralnim i suburbanim školama, u svim županijama u Republici Hrvatskoj. Većina učitelja smatra uključivanje djece u strukturirane oblike provođenja slobodnog vremena važnim (34.1%) i vrlo važnim (23.0%). Kao glavne razloge zašto to smatraju važnim odabiru taj da djeca tamo stječu nova znanja i vještine, razvijaju radne navike te razvijaju samopouzdanje. Oko polovice učitelja se slaže kako djeca uključena u kraće odgojno-obrazovne programe imaju bogatiji rječnik, pokazuju bolje čitalačke vještine te pokazuju veći interes za pripovijedanje i pričanje priča. U odnosu na uloge koje učitelji i roditelji preuzimaju u području odgoja i obrazovanja djeteta, učitelji smatraju kako ponajviše potiču djecu na razvoj čitalačke i jezične kompetencije te na razvoj vještina stvaranja pozitivnih odnosa s drugima. S druge strane, smatraju da roditelji ponajviše doprinose razvoju vještina stvaranja pozitivnih odnosa s drugima, razvoju komunikacijskih vještina i razviju jezičnih kompetencija. U odnosu na uloge koje preuzimaju učitelji smatraju kako oni ponajviše preuzimaju uloge učitelja, modela i pokazivača, dok roditelji preuzimaju uloge savjetnika, organizatora i učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski