Pregled bibliografske jedinice broj: 1224464
Didaktički materijali u obrazovanju starijih osoba
Didaktički materijali u obrazovanju starijih osoba // I. virtualna studentska konferencija Medicinskog fakulteta u Puli
Pula, Hrvatska, 2022. 19, 1 (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1224464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktički materijali u obrazovanju starijih osoba
(Didactic materials in the education of the elderly)
Autori
Hristovska, Teodora ; Majstorović, Dijana ; Dobrača, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
I. virtualna studentska konferencija Medicinskog fakulteta u Puli
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 01.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
didaktički materijali, edukativni materijali, medicinska sestra, starije osobe, zdravstvena edukacija
(didactic materials, educational materials, nurse, elderly, health education)
Sažetak
Cilj: Izrada pisanog edukativnog materijala prilagođenog potrebama starijih osoba u skladu s preporukama za dizajniranje pisanih edukativnih materijala. Ove spoznaje trebale bi pomoći medicinskim sestrama u ulozi edukatora u učinkovitijem prenošenju znanja, a starijim osobama olakšati usvajanje informacija i gradiva i tako dovesti do pozitivnih promjena u zdravstvenom ponašanju. Metoda: Za izradu pisanog edukativnog materijala korišten je vodič za oporavak nakon Covid bolesti „Povratak zdravlja i snage nakon Covid-19“ objavljen 2022. godine od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Obzirom na željeni opseg materijala, omjer slika i teksta te praktičnost ispisa na papiru odabran je format biltena te je za njegovu izradu korišten online grafički uređivač Canva. Rezultati: didaktički materijal je izrađen u A4 formatu i sadrži dvije strane, prednju i stražnju koje se preklapaju stvarajući bilten. Bilten sadrži ključne teme preuzete iz vodiča navodeći informacije o oporavku nakon Covida. Prezentirani su najčešći simptomi, poput umora, otežanog disanja, kašlja i kognitivnih poteškoća. Potencijalnim zainteresiranim osobama putem QR koda omogućen je pristup digitalnoj verziji vodiča „Povratak zdravlja i snage nakon Covid-19“. Zaključak: U zdravstvenoj edukaciji primjena nastavnih sredstava je nezaobilazna. Obzirom da medicinske sestre često same izrađuju i pripremaju edukativne materijale važno je da se vode teoretskim smjernicama za oblikovanje istih. Preporuke i primjeri prezentirani u ovome radu pomoći će medicinskim sestrama da izrade didaktičke materijale primjerene potrebama starijih osoba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija