Pregled bibliografske jedinice broj: 1224445
Analiza reklamnih spotova - tema starije osobe
Analiza reklamnih spotova - tema starije osobe // I. virtualna studentska konferencija Medicinskog fakulteta u Puli
Pula, Hrvatska, 2022. 9, 1 (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1224445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza reklamnih spotova - tema starije osobe
(Analysis of commercials - topic of elderly people)
Autori
Bubalo, Marija ; Subašić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
I. virtualna studentska konferencija Medicinskog fakulteta u Puli
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 01.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
reklamni spotovi, RTL televizija, HRT1 televizija, starije osobe
(commercials, RTL television, HRT1 television, elderly people)
Sažetak
U današnje vrijeme postoje mnogi stereotipi o starijim osobama što je često utemeljeno na nedovoljnom znanju i iskustvu u odnosima sa starijim sobama. Mediji kao reprezentativne i formativne društvene institucije imaju veliku moć sugestije kad je riječ o onome što je društveno (ne)poželjno. Cilj: istraživanja je utvrditi učestalost prikaza starijih osoba (65 godina i više) tijekom reklamnih spotova na HRT1 i RTL televiziji. Kategorije: lijekovi i zdravlje, film, serija i kazalište, telekomunikacija, obavijest, trgovina, san i spavanje, higijena i čišćenje, kuhanje i hana te marketing Materijali i metode: provedba istraživanja: 10.9.-12.9.2021. petak, subota i nedjelja od 7:00 do 10:00h i od 19:00h do 22:00h. Uzorak istraživanja su prikupljeni reklamni spotova s pojavnošću starijih osoba, na dva različita programa, HRT1 (150 reklamnih spotova) i RTL televizije (544 reklamnih spotova). Rezultati: ukupan broj reklamnih spotova za vrijeme praćenja (10.09.2021.-12.09.2021, 07:00- 10:00h, 19:00-22:00h) na HRT1 televiziji bio je 150, od kojih je 17 reklamnih spotova sa pojavnošću starijih osoba. Ukupan broj reklamnih spotova za vrijeme praćenja na RTL televiziji bio je 544, od kojih su 22 reklamna spota sa pojavom starijih osoba. Prevalencija reklamnih spotova na RTL televiziji iznosi 3, 125%, dok reklamnih spotova na HRT1 televiziji iznosi 14, 67%. Najčešće kategorije sa pojavnošću starijih osoba bile su kuhanje i hrana, film, serija i kazalište te lijekovi i zdravlje. Zaključak: društvene promjene su oglašivačkoj industriji omogućile da se razvije, a danas je preuzela sve aspekte društva. Kada se govori o pojavnosti starijih osoba iz ugla hrvatskih medija, primjetna je slabija zastupljenost starijih osoba. Neprekidni rast udjela starijeg stanovništva od nas kao društvene zajednice zahtjeva angažman koji ne bi trebao biti isključen. Danas se starjeti može zdravije i vitalnije u mnogim aspektima života što je važno približiti široj javnosti kako bi u konačnici doprinijeli kvaliteti života starijih osoba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA