Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1223573

Spremnost budućih nastavnika za rad s učenicima s posebnim potrebama


Tirić, Nikolina
Spremnost budućih nastavnika za rad s učenicima s posebnim potrebama, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 1223573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spremnost budućih nastavnika za rad s učenicima s posebnim potrebama
(Future Teachers' Readiness to Teach Students with Special Needs)

Autori
Tirić, Nikolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
21.09

Godina
2022

Stranica
66

Mentor
Batarelo Kokić, Ivana

Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje, budući nastavnici, učenici s posebnim potrebama, spremnost, inkluzivne prakse
(inclusive education, future teachers, students with special needs, readiness, inclusive practices)

Sažetak
Unatoč činjenici da se o inkluziji i inkluzivnom obrazovanju raspravlja već duži niz godina te zabilježavanju mnogih istraživanja prema kojima nastavnici izražavaju pozitivne stavove prema istom, ipak dolazi do situacija u kojima budući, ali i trenutni učitelji dolaze nespremni za rad u inkluzivnom okruženju te su čak i obeshrabreni istim. Jasno je potvrđen značaj koje obrazovanje i stručno usavršavanje te, čak i u većoj mjeri, praktična iskustva u radu s djecom/učenicima s posebnim potrebama imaju u razvoju kompetencija studenata za rad u inkluzivnoj nastavi. U istraživanju ovog rada sudjelovalo je 101 student diplomskih studija Sveučilišta u Splitu. Ispitivala se studentska samoprocjena osjećaja, stavova i zabrinutosti oko inkluzivnog obrazovanja kao i studentska samoprocjena spremnosti za provedbu inkluzivnih praksi s obzirom na spol, godinu studija, studijski smjer, prethodne interakcije s osobama s invaliditetom, obuku o obrazovanju učenika s invaliditetom te prethodno iskustvo u podučavanju učenika s invaliditetom. Rezultati empirijskog dijela istraživanja odbacili su samo jednu hipotezu prema kojoj ne postoji statistički značajna povezanost u samoprocjeni osjećaja, stavova i zabrinutosti oko inkluzivnog obrazovanja i samoprocjene spremnosti za provedbu inkluzivnih praksi. Djelomično su prihvaćene hipoteza glede samoprocjene stavova s obzirom na obuku o obrazovanju učenika s invaliditetom te hipoteza samoprocjene spremnosti za provedbu inkluzivnih praksi s obzirom na prethodno iskustvo u podučavanju učenika s invaliditetom. Sve ostale hipoteze su prihvaćene. Podatci ovog rada mogu poslužiti i u budućim istraživanjima koji se zasigurno trebaju dodatno posvetiti ovom relevantnom pitanju, a koje je definitivno ključno za uspješno inkluzivno obrazovanje i pomaganju budućim nastavnicima u budućim profesionalnim djelovanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ivana Batarelo Kokić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tirić, Nikolina
Spremnost budućih nastavnika za rad s učenicima s posebnim potrebama, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
Tirić, N. (2022) 'Spremnost budućih nastavnika za rad s učenicima s posebnim potrebama', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Tiri\'{c}, Nikolina}, year = {2022}, pages = {66}, keywords = {inkluzivno obrazovanje, budu\'{c}i nastavnici, u\v{c}enici s posebnim potrebama, spremnost, inkluzivne prakse}, title = {Spremnost budu\'{c}ih nastavnika za rad s u\v{c}enicima s posebnim potrebama}, keyword = {inkluzivno obrazovanje, budu\'{c}i nastavnici, u\v{c}enici s posebnim potrebama, spremnost, inkluzivne prakse}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Tiri\'{c}, Nikolina}, year = {2022}, pages = {66}, keywords = {inclusive education, future teachers, students with special needs, readiness, inclusive practices}, title = {Future Teachers' Readiness to Teach Students with Special Needs}, keyword = {inclusive education, future teachers, students with special needs, readiness, inclusive practices}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font