Pregled bibliografske jedinice broj: 1223572
Prepoznavanje i podrška darovitoj djeci u predškolskoj ustanovi
Prepoznavanje i podrška darovitoj djeci u predškolskoj ustanovi, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1223572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepoznavanje i podrška darovitoj djeci u
predškolskoj ustanovi
(Identification and Support of Gifted Children in
Preschool Settings)
Autori
Lučić, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
21.09
Godina
2022
Stranica
64
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
darovita djeca, odgojno-obrazovne potrebe, predškolske ustanove, individualizirani pristup, odgojitelji
(gifted children, educational needs, preschool institutions, individualized approach, preschool educators)
Sažetak
Ovaj rad prikazuje važnost prepoznavanja i zadovoljavanja posebnih odgojno-obrazovnih potreba darovite djece predškolske dobi. Darovitima je potrebno osigurati individualizirani pristup i diferencirani sadržaj rada koji će omogućiti provedbu aktivnosti i zadataka primjerenih njihovim visokim sposobnostima i interesima. U radu su prikazani rezultati pet paralelnih studija slučaja kojima se dobio uvid u provedbu procesa prepoznavanja i pružanja podrške darovitoj djeci u pet predškolskih ustanova u gradu Splitu. Rezultati su dobiveni tehnikama polu-strukturiranog promatranja djece u odgojnim skupinama i polu-strukturiranog intervjua s odgojiteljicama. Glavni je doprinos ovoga istraživanja u osvješćivanju važnosti zadovoljavanja specifičnih odgojno-obrazovnih potreba darovite djece predškolske dobi te u proširenju teme darovitosti. Budući da se u literaturi i praksi naglašavaju razne negativne posljedice neprimjerenog odgojno-obrazovnog rada s darovitima, naglašava se potreba individualiziranog pristupa u predškolskoj ustanovi kako bi se djetetu već u ranoj dobi osigurali uvjeti za razvijanje potencijala. Velika je odgovornost stavljena na predškolske odgojitelje, pri čemu je potrebna njihova dodatna edukacija i osposobljenost za stvaranje poticajnog okruženja koje će omogućiti djetetov cjelokupni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija