Pregled bibliografske jedinice broj: 1223565
Implementacija programa poticanja pozitivnih oblika ponašanja u školama
Implementacija programa poticanja pozitivnih oblika ponašanja u školama, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1223565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implementacija programa poticanja pozitivnih oblika
ponašanja u školama
(Implementation of Positive Behavior Support
Programs in Schools)
Autori
Macanović, Bruna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
22.09
Godina
2022
Stranica
31
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
poremećaji u ponašanju, inkluzija, preventivni programi, PBIS
(behavioral disorders, inclusion, prevention programs, PBIS)
Sažetak
Poremećaji u ponašanju su fenomen koji u posljednje vrijeme sve češće zadaje izazove za odgojnoobrazovni sustav. Inkluzivno društvo podrazumijeva mogućnost da učenici sa poremećajem ili oni koji su u opasnosti od razvijanja poremećaja u ponašanju imaju jednako školovanje sa vršnjacima i mogućnosti za daljnji uspjeh. Zato se stavlja naglasak na prevenciju razvijanja poremećaja u ponašanju na razini cijele škole, a od brojnih preventivnih programa, najučinkovitiji su se pokazali oni koji djeluju na način da potiču pozitivne oblike razmišljanja i ponašanja. Rad donosi prikaz PBIS preventivnog programa (eng. Positive Behavioral Interventions and Supports), koji uz prevenciju pruža prilagođen tretman učenicima u potrebi. Pristup se provodi kroz tri razine prevencije, u koje uključuje sve djelatnike škole, obitelj i lokalnu zajednicu. Istraživanja su pokazala da pozitivno utječe na školsku klimu, akademski uspjeh, pozitivno ponašanje, mentalno zdravlje i razinu samopouzdanja. Ono što je najvažnije za uspješnu implementaciju preventivnog programa je valjana edukacija i jačanje nastavničkih kompetencija. Također, razumijevanje i suradnja roditelja i šire zajednice pokazalo se kao veliki zaštitni faktor od razvijanja poremećaja u ponašanju. Nastavnici ističu da su njačešći izazovi implementaciji njihov nedostatak vremena, nedostatno znanje i manjak motivacije. Škole su dužne prepoznati značaj prevencije i donijeti plan djelovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija