Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1223565

Implementacija programa poticanja pozitivnih oblika ponašanja u školama


Macanović, Bruna
Implementacija programa poticanja pozitivnih oblika ponašanja u školama, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 1223565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implementacija programa poticanja pozitivnih oblika ponašanja u školama
(Implementation of Positive Behavior Support Programs in Schools)

Autori
Macanović, Bruna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
22.09

Godina
2022

Stranica
31

Mentor
Batarelo Kokić, Ivana

Ključne riječi
poremećaji u ponašanju, inkluzija, preventivni programi, PBIS
(behavioral disorders, inclusion, prevention programs, PBIS)

Sažetak
Poremećaji u ponašanju su fenomen koji u posljednje vrijeme sve češće zadaje izazove za odgojnoobrazovni sustav. Inkluzivno društvo podrazumijeva mogućnost da učenici sa poremećajem ili oni koji su u opasnosti od razvijanja poremećaja u ponašanju imaju jednako školovanje sa vršnjacima i mogućnosti za daljnji uspjeh. Zato se stavlja naglasak na prevenciju razvijanja poremećaja u ponašanju na razini cijele škole, a od brojnih preventivnih programa, najučinkovitiji su se pokazali oni koji djeluju na način da potiču pozitivne oblike razmišljanja i ponašanja. Rad donosi prikaz PBIS preventivnog programa (eng. Positive Behavioral Interventions and Supports), koji uz prevenciju pruža prilagođen tretman učenicima u potrebi. Pristup se provodi kroz tri razine prevencije, u koje uključuje sve djelatnike škole, obitelj i lokalnu zajednicu. Istraživanja su pokazala da pozitivno utječe na školsku klimu, akademski uspjeh, pozitivno ponašanje, mentalno zdravlje i razinu samopouzdanja. Ono što je najvažnije za uspješnu implementaciju preventivnog programa je valjana edukacija i jačanje nastavničkih kompetencija. Također, razumijevanje i suradnja roditelja i šire zajednice pokazalo se kao veliki zaštitni faktor od razvijanja poremećaja u ponašanju. Nastavnici ističu da su njačešći izazovi implementaciji njihov nedostatak vremena, nedostatno znanje i manjak motivacije. Škole su dužne prepoznati značaj prevencije i donijeti plan djelovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ivana Batarelo Kokić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Macanović, Bruna
Implementacija programa poticanja pozitivnih oblika ponašanja u školama, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
Macanović, B. (2022) 'Implementacija programa poticanja pozitivnih oblika ponašanja u školama', diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Macanovi\'{c}, Bruna}, year = {2022}, pages = {31}, keywords = {poreme\'{c}aji u pona\v{s}anju, inkluzija, preventivni programi, PBIS}, title = {Implementacija programa poticanja pozitivnih oblika pona\v{s}anja u \v{s}kolama}, keyword = {poreme\'{c}aji u pona\v{s}anju, inkluzija, preventivni programi, PBIS}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Macanovi\'{c}, Bruna}, year = {2022}, pages = {31}, keywords = {behavioral disorders, inclusion, prevention programs, PBIS}, title = {Implementation of Positive Behavior Support Programs in Schools}, keyword = {behavioral disorders, inclusion, prevention programs, PBIS}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font