Pregled bibliografske jedinice broj: 1223564
Uloga učitelja u socijalizaciji učenika s posebnim potrebama
Uloga učitelja u socijalizaciji učenika s posebnim potrebama, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1223564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja u socijalizaciji učenika s posebnim
potrebama
(Role of Teachers in Socialization of Students with
Special Needs)
Autori
Ninčević, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
22.09
Godina
2022
Stranica
93
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje, posebne potrebe, socijalna kompetencija, socijalizacija, stavovi učitelja
(inclusive education, special needs, social competences, socialization, teacher's attitudes)
Sažetak
Unatoč tomu što se inkluzijom povećao broj socijalnih interakcija učenika s posebnim potrebama i njihovih vršnjaka, razina uspješnosti njihove socijalizacije još uvijek nije zadovoljavajuća. Uloga je učitelja potaknuti razvoj socijalnih kompetencija svih svojih učenika stvarajući ugodno i podrţavajuće razredno ozračje gdje vladaju pozitivni i poticajni meĎuodnosi i gdje se svaki učenik osjeća prihvaćenim i poštovanim. Empirijsko istraţivanje provedeno je na uzorku od 128 ispitanika, a uzorak su činili osnovnoškolski učitelji i učiteljice razredne i predmetne nastave. S obzirom na ključnu ulogu učitelja čiji stavovi i osposobljenost za rad s djecom s posebnim potrebama utječe na proces njihove socijalizacije, istraţivanjem se htjelo ispitati 3 stavke, a to su 1) učiteljska samoprocjena osjećaja, stavova i zabrinutosti oko inkluzivnog obrazovanja, 2) učiteljska samoprocjena o spremnosti za provedbu inkluzivnih praksi te 3) procjena učiteljskih stavova o poticanju razvoja socijalnih kompetencija učenika. Rezultati su pokazali da, vezano za prvu stavku, nema statistički značajne razlike u samoprocjeni s obzirom na nastavnu razinu i veličinu mjesta te da se samoprocjena djelomično razlikuje s obzirom na spol, radno iskustvo, razinu izobrazbe i prethodno iskustvo. Što se tiče druge stavke, nema razlike s obzirom na radno iskustvo, nastavnu razinu, veličinu mjesta, razinu izobrazbe i prethodno iskustvo. Što se treće stavke tiče, postoji statistički značajna razlika s obzirom na radno iskustvo učitelja. Sukladno dobivenim rezultatima, vidiljiva je statistički značajna povezanost u samoprocjeni osjećaja, stavova i zabrinutosti oko inkluzivnog obrazovanja, spremnosti za provedbu inkluzivnih praksi te stava o poticanju razvoja socijalnih kompetencija učenika kod ispitanih osnovnoškolskih učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija