Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1223561

Obilježja kreativnosti kod učenika s disleksijom


Sučić, Petra
Obilježja kreativnosti kod učenika s disleksijom, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 1223561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obilježja kreativnosti kod učenika s disleksijom
(Characteristics of Creativity in Students with Dyslexia)

Autori
Sučić, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
21.09

Godina
2022

Stranica
32

Mentor
Batarelo Kokić, Ivana

Ključne riječi
disleksija, kreativnost, inkluzivni odgojno-obrazovni sustav
(dyslexia, creativity, inclusive education)

Sažetak
Disleksija kao pojam, u većini slučajeva, ima negativnu konotaciju. Naime, stručnjaci i osobe s disleksijom često je promatraju isključivo kao poremećaj u čitanju. Postoje brojni autori koji su pokušali proširiti definiciju disleksije te pronaći njezine pozitivne strane. Kao jednu od pozitivnih strana disleksije, određeni stručnjaci i autori ističu kreativnost. Dokazi o povezanosti ovog pojma s disleksijom nisu pronađeni u istraživanjima koja su analizirana u ovom radu. Točnije, navedena istraživanja nisu pokazala da osobe s disleksijom pokazuju statistički relevantan viši stupanj kreativnosti od onih koji nemaju navedenu teškoću. Škole čiji su programi fokusirani na individualne potrebe učenika s disleksijom te uključivanje navedenih učenika u regularna razredna odjeljenja imaju veći utjecaj na razvijanje kreativnosti kod svojih učenika s disleksijom. Važno je naglasiti kako provođenje ovakvih programa je gotovo nemoguće bez dobro organiziranog inkluzivnog odgojno-obrazovnog sustava. To znači da navedeni programi moraju biti zakonom propisani, da učitelji, nastavnici i odgajatelji moraju biti obrazovani za rad u takvom sustavu te da mora postojati suradnja između odgojno-obrazovnih djelatnika, različitih stručnjaka i roditelja. Na području Republike Hrvatske zakonom se prepoznaje potreba za socijalnom inkluzijom osoba s disleksijom i osobama s drugim teškoćama te potreba za dodatnom edukacijom odgojno-obrazovnih djelatnika za rad u inkluzivnom sustavu. Međutim, učitelji, nastavnici i odgajatelji u Hrvatskoj, izjasnili su se kako se ne osjećaju dovoljno pripremljenima za rad s učenicima s teškoćama. Takav stav odgojno-obrazovnih djelatnika dovodi u pitanje djelotvornost zakona, ali i načina stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ivana Batarelo Kokić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sučić, Petra
Obilježja kreativnosti kod učenika s disleksijom, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
Sučić, P. (2022) 'Obilježja kreativnosti kod učenika s disleksijom', diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Su\v{c}i\'{c}, Petra}, year = {2022}, pages = {32}, keywords = {disleksija, kreativnost, inkluzivni odgojno-obrazovni sustav}, title = {Obilje\v{z}ja kreativnosti kod u\v{c}enika s disleksijom}, keyword = {disleksija, kreativnost, inkluzivni odgojno-obrazovni sustav}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Su\v{c}i\'{c}, Petra}, year = {2022}, pages = {32}, keywords = {dyslexia, creativity, inclusive education}, title = {Characteristics of Creativity in Students with Dyslexia}, keyword = {dyslexia, creativity, inclusive education}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font