Pregled bibliografske jedinice broj: 1223561
Obilježja kreativnosti kod učenika s disleksijom
Obilježja kreativnosti kod učenika s disleksijom, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1223561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja kreativnosti kod učenika s disleksijom
(Characteristics of Creativity in Students with
Dyslexia)
Autori
Sučić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
21.09
Godina
2022
Stranica
32
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
disleksija, kreativnost, inkluzivni odgojno-obrazovni sustav
(dyslexia, creativity, inclusive education)
Sažetak
Disleksija kao pojam, u većini slučajeva, ima negativnu konotaciju. Naime, stručnjaci i osobe s disleksijom često je promatraju isključivo kao poremećaj u čitanju. Postoje brojni autori koji su pokušali proširiti definiciju disleksije te pronaći njezine pozitivne strane. Kao jednu od pozitivnih strana disleksije, određeni stručnjaci i autori ističu kreativnost. Dokazi o povezanosti ovog pojma s disleksijom nisu pronađeni u istraživanjima koja su analizirana u ovom radu. Točnije, navedena istraživanja nisu pokazala da osobe s disleksijom pokazuju statistički relevantan viši stupanj kreativnosti od onih koji nemaju navedenu teškoću. Škole čiji su programi fokusirani na individualne potrebe učenika s disleksijom te uključivanje navedenih učenika u regularna razredna odjeljenja imaju veći utjecaj na razvijanje kreativnosti kod svojih učenika s disleksijom. Važno je naglasiti kako provođenje ovakvih programa je gotovo nemoguće bez dobro organiziranog inkluzivnog odgojno-obrazovnog sustava. To znači da navedeni programi moraju biti zakonom propisani, da učitelji, nastavnici i odgajatelji moraju biti obrazovani za rad u takvom sustavu te da mora postojati suradnja između odgojno-obrazovnih djelatnika, različitih stručnjaka i roditelja. Na području Republike Hrvatske zakonom se prepoznaje potreba za socijalnom inkluzijom osoba s disleksijom i osobama s drugim teškoćama te potreba za dodatnom edukacijom odgojno-obrazovnih djelatnika za rad u inkluzivnom sustavu. Međutim, učitelji, nastavnici i odgajatelji u Hrvatskoj, izjasnili su se kako se ne osjećaju dovoljno pripremljenima za rad s učenicima s teškoćama. Takav stav odgojno-obrazovnih djelatnika dovodi u pitanje djelotvornost zakona, ali i načina stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija