Pregled bibliografske jedinice broj: 1223327
Terapija igrom kao dio radnoterapijskog procesa u radu s djevojčicom s teškoćama hranjenja: prikaz slučaja
Terapija igrom kao dio radnoterapijskog procesa u radu s djevojčicom s teškoćama hranjenja: prikaz slučaja // Global trends in nursing and healthcare / Bošnir, Jasna i sur. (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2022. str. 34-34 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1223327 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Terapija igrom kao dio radnoterapijskog procesa u radu s djevojčicom s teškoćama hranjenja: prikaz slučaja
(Play therapy as part of the occupational therapy process in working with a child with eating difficulties: case report)
Autori
Kovač, Dina ; Bartolac, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Global trends in nursing and healthcare
/ Bošnir, Jasna i sur. - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2022, 34-34
ISBN
978-953-6239-81-8
Skup
21. konferencija medicinskih sestara i tehničara ; 7. konferencija zdravstvenih profesija
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 10.10.2022. - 11.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
radna terapija ; terapija igrom ; Piknik terapija ; poteškoće hranjenja ; odvikavanje od nazogastrične sonde
(occupational therapy ; play therapy ; picnic therapy ; feeding difficulties ; weaning from the nasogastric tube)
Sažetak
Cilj je ovog rada prikazati važnost korištenja igre u radu s djecom s poteškoćama hranjenja te utvrđivanje uspješnosti igre u habilitaciji, s naglaskom na radnoterapijsku intervenciju. Odvikavanje od sonde jedan je od najmukotrpnijih i najstresnijih terapijskih postupaka koje dijete hranjeno na nazogastričnu sondu prolazi zajedno sa svojom obitelji. Stoga je ovaj rad usmjeren na važnost korištenja igre prilikom odvikavanja od sonde kako bi se dijete na njemu neugrožavajući i razvojno prihvatljiv način uspješno počelo hraniti peroralnim putem. U ovom se radu prati struktura i kvaliteta igre šestogodišnje djevojčice s poteškoćama hranjenja kroz prikaz njezinih teškoća s hranjenjem, radnoterapijske intervencije, uključujući i proces odvikavanja od nazogastrične sonde do daljnjeg praćenja napretka i njezina trenutnog stanja. Posebno se prikazuje proces „Piknik terapije igrom“. U Hrvatskoj ovaj specifičan oblik pristupa djece s teškoćama hranjenja u Klinici za dječje bolesti Zagreb provode radni terapeuti u suradnji s psiholozima, a na temelju austrijskog modela rada. Uz adekvatnu podršku i angažiranost roditelja, provedbu „Piknik terapije“ igrom i preporuka o važnosti participacije od strane radnog terapeuta, djevojčica se nakon 22 mjeseca hranjenja putem nazogastrične sonde uspješno odviknula od sonde te stekla potrebne vještine samostalnog hranjenja i uspostavila zdravu strukturu hranjenja. Podržavajuća socijalna okolina, restrukturiranje dana, stvaranje rutina obroka doručak-ručak-užina- večera uz dostupnost još međuobroka i aktivno uključivanje djevojčice u pripremu jela ono su što je, uz igru, pomoglo djevojčici uspostaviti adekvatan obrazac samostalnog hranjenja oralnim putem. Ovaj prikaz slučaja je primjer dobre prakse korištenja igre u terapijskom radu s djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti