Pregled bibliografske jedinice broj: 1221537
ZNANJE I PRAKSA ODGOJITELJA O ODRŽIVOM RAZVOJU U DJEČJEM VRTIĆU
ZNANJE I PRAKSA ODGOJITELJA O ODRŽIVOM RAZVOJU U DJEČJEM VRTIĆU // Marsonia, časopis za društvena i humanistička istraživanja, 1 (2022), 141-153 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1221537 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ZNANJE I PRAKSA ODGOJITELJA O ODRŽIVOM RAZVOJU U
DJEČJEM VRTIĆU
(KNOWLEDGE AND PRACTICE OF PRESCHOOL TEACHERS
ABOUT SUSTAINABLE DEVELOPMENT IN KINDERGARTEN)
Autori
Bolešić, Patricija ; Vekić-Kljaić, Višnja
Izvornik
Marsonia, časopis za društvena i humanistička istraživanja (2939-4368) 1
(2022);
141-153
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
djeca rane i predškolske dobi, ekologija, kurikulum ranog odgoja, profesionalni razvoj
(preschool children, ecology, preschool curriculum, professional development)
Sažetak
Održivi razvoj je proces postizanja ravnoteže između gospodarskih, socijalnih i okolišnih zahtjeva. Rani i predškolski odgoj i obrazovanje prva je razina odgoja i obrazovanja koja djecu rane i predškolske dobi može poticati na aktivan odnos prema održivom razvoju. Cilj rada je istražiti znanje odgojitelja u Dječjem vrtiću Popovača o važnosti održivog razvoja u odgoju i obrazovanju djece rane i predškolske dobi i načina na koji odgojitelji implementiraju svoja znanja u rad s djecom. Istraživanje je provedeno na uzorku od dvadeset i četiri odgojitelja. Rezultati pokazuju kako odgojitelji održivi razvoj najviše poistovjećuju s ekologijom i zaštitom prirode. Oni razumiju srž održivog razvoja i implementiraju ga u svoj svakodnevni rad s djecom, ali su svjesni nedostatka vlastitog obrazovanja za održivi razvoj. Odgojitelji smatraju da provođenje aktivnosti odgoja i obrazovanja za održivi razvoj doprinosi razumijevanju održivog razvoja kod djece te im je potrebno dodatno usavršavanje i cjeloživotno profesionalno učenje kako bi se razvijali u ovom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)