Pregled bibliografske jedinice broj: 1221486
Usporedba kurikularnih dokumenata za nastavni predmet Prirode i društva u Republici Hrvatskoj i Republici Austriji
Usporedba kurikularnih dokumenata za nastavni predmet Prirode i društva u Republici Hrvatskoj i Republici Austriji, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1221486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba kurikularnih dokumenata za nastavni
predmet Prirode i društva u
Republici Hrvatskoj i Republici Austriji
(Comparison of the curricular documents for the
subject Nature and Society in the Republic of
Croatia and the Republic of Austria)
Autori
Turibak, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2020
Stranica
48
Mentor
Letina, Alena ; Šenjug Krleža, Ana
Ključne riječi
Priroda i društvo, komparativna analiza, nacionalni kurikulum
(Social studies, comparative analysis, national curriculum)
Sažetak
Priroda i društvo interdisciplinaran je nastavni predmet koji integrira znanstvene spoznaje prirodoslovnoga, društveno – humanističkoga i tehničko – informatičkoga područja. To je važan nastavni predmet u svim državama svijeta, no u različitim državama, predmet je različitog nazivlja i strukture, satnica je drugačija, a razlikuju se i neke odrednice njegova sadržaja. Na početku ovoga rada određuje se posebnost i značenje nastavnog predmeta, sadržaji koji su njegov sastavni dio te povijesni razvoj nastave prirode i društva u Hrvatskoj. Nadalje, uspoređeni su kurikularni dokumenti za nastavni predmet Priroda i društvo u Hrvatskoj i Austriji. Pregledom važećih dokumenata načinjena je komparativna analiza. Analiza je pokazala da postoji razlika u broju sati te u strukturi i formi samih dokumenata. Također, napravljena je i analiza predmetnih područja nastavnog predmeta Priroda i društvo u obje države. Analizom odrednica sadržaja može se zaključiti o sličnosti ishoda učenja i sadržaja koji su sastavni dio ovih nastavnih predmeta. Ovim istraživanjem došlo se do novih saznanja koja se mogu koristiti u daljnjem razvoju nastave prirode i društva. Prije svega to se odnosi na razmatranje mogućnosti povećanja satnice nastave prirode i društva koja se kroz povijest sustavno smanjivala, ali i na preuzimanje sadržaja i ishoda učenja koji su sastavni dio austrijskog dokumenta, a u hrvatskome se ne spominju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)