Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1220514

Poučavanje čitanja i pisanja u 21. stoljeću


Nikčević-Milković, Anela
Poučavanje čitanja i pisanja u 21. stoljeću // LINQUA MONTENEGRINA, XV/1 (2022), 29; 431-456 doi:10.46584/fcjk2020 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1220514 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poučavanje čitanja i pisanja u 21. stoljeću
(TEACHING READING AND WRITING IN THE 21TH CENTURY)

Autori
Nikčević-Milković, Anela

Izvornik
LINQUA MONTENEGRINA (1800-7007) XV/1 (2022), 29; 431-456

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
poučavanje čitanja i pisanja, programi čitanja i pisanja, razine obrazovanja, samoregulacija učenja, strategije čitanja i pisanja
(different educational levels, reading and writing programs, reading and writing strategies, self-regulation of learning, teaching reading and writing)

Sažetak
Uslijed kontekstualnih promjena u društvu mijenja se poučavanje čitanja i pisanja. Iako je glavni cilj obrazovanja poučiti učenike efikasnom korištenju vještina čitanja i pisanja, mnoge škole u svijetu ne postižu taj cilj (Graham, 2019). Istraživanja pokazuju niz čimbenika koji to koče: nedovoljno vrijeme poučavanja, nedovoljna nastavnička pripremljenost, izostanak poučavanja čitanja na višim razinama, izostanak poučavanja pisanja dužih tekstova, malo suradničkog učenja, velika brojnost učenika u razredu, sve veći broj učenika s teškoćama, odsutnost digitalne tehnologije u razredima, rijetko korištenje formativnog vrednovanja učenika, nedovoljno poticanje motivacije za čitanje i pisanje, rijetka primjena postupaka koji proizlaze iz primjera dobre prakse, nedostatna vjerovanja o značaju čitanja i pisanja za budućnost učenika, obrazovne politike koje ne ulažu u obrazovanje nastavnika i ne mijenjaju postojeće obrazovne sustave, nedovoljno isticanje vrijednosti čitanja i pisanja. U radu se navode najčešće korišteni programi poučavanja čitanja i pisanja u svijetu čije evaluacije pokazuju njihovu učinkovitost (Nikčević-Milković, 2018). Na temelju rezultata brojnih istraživanja nastavnici koji provode adekvatne programe čitanja i pisanja su oni koji oblikuju sveobuhvatne i suradničke programe, posvećuju znatno vremena poučavanju čitanja i pisanja te koriste primjere dobre prakse. Mnogi nastavnici prenaglašavaju poučavanje osnovnih vještina čitanja i pisanja, dok premalo pažnje posvećuju modeliranju i uvježbavanju kritičkih procesa tzv. strategija čitanja i pisanja te samoregulaciji učenja u ove dvije generičke jezične djelatnosti (Graham, 2018).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anela Nikčević-Milković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi www.fcjk.me

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela
Poučavanje čitanja i pisanja u 21. stoljeću // LINQUA MONTENEGRINA, XV/1 (2022), 29; 431-456 doi:10.46584/fcjk2020 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A. (2022) Poučavanje čitanja i pisanja u 21. stoljeću. LINQUA MONTENEGRINA, XV/1 (29), 431-456 doi:10.46584/fcjk2020.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2022}, pages = {431-456}, DOI = {10.46584/fcjk2020}, keywords = {pou\v{c}avanje \v{c}itanja i pisanja, programi \v{c}itanja i pisanja, razine obrazovanja, samoregulacija u\v{c}enja, strategije \v{c}itanja i pisanja}, journal = {LINQUA MONTENEGRINA}, doi = {10.46584/fcjk2020}, volume = {XV/1}, number = {29}, issn = {1800-7007}, title = {Pou\v{c}avanje \v{c}itanja i pisanja u 21. stolje\'{c}u}, keyword = {pou\v{c}avanje \v{c}itanja i pisanja, programi \v{c}itanja i pisanja, razine obrazovanja, samoregulacija u\v{c}enja, strategije \v{c}itanja i pisanja} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2022}, pages = {431-456}, DOI = {10.46584/fcjk2020}, keywords = {different educational levels, reading and writing programs, reading and writing strategies, self-regulation of learning, teaching reading and writing}, journal = {LINQUA MONTENEGRINA}, doi = {10.46584/fcjk2020}, volume = {XV/1}, number = {29}, issn = {1800-7007}, title = {TEACHING READING AND WRITING IN THE 21TH CENTURY}, keyword = {different educational levels, reading and writing programs, reading and writing strategies, self-regulation of learning, teaching reading and writing} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • WOS


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font