Pregled bibliografske jedinice broj: 1220514
Poučavanje čitanja i pisanja u 21. stoljeću
Poučavanje čitanja i pisanja u 21. stoljeću // LINQUA MONTENEGRINA, XV/1 (2022), 29; 431-456 doi:10.46584/fcjk2020 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1220514 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje čitanja i pisanja u 21. stoljeću
(TEACHING READING AND WRITING
IN THE 21TH CENTURY)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Izvornik
LINQUA MONTENEGRINA (1800-7007) XV/1
(2022), 29;
431-456
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poučavanje čitanja i pisanja, programi čitanja i pisanja, razine obrazovanja, samoregulacija učenja, strategije čitanja i pisanja
(different educational levels, reading and writing programs, reading and writing strategies, self-regulation of learning, teaching reading and writing)
Sažetak
Uslijed kontekstualnih promjena u društvu mijenja se poučavanje čitanja i pisanja. Iako je glavni cilj obrazovanja poučiti učenike efikasnom korištenju vještina čitanja i pisanja, mnoge škole u svijetu ne postižu taj cilj (Graham, 2019). Istraživanja pokazuju niz čimbenika koji to koče: nedovoljno vrijeme poučavanja, nedovoljna nastavnička pripremljenost, izostanak poučavanja čitanja na višim razinama, izostanak poučavanja pisanja dužih tekstova, malo suradničkog učenja, velika brojnost učenika u razredu, sve veći broj učenika s teškoćama, odsutnost digitalne tehnologije u razredima, rijetko korištenje formativnog vrednovanja učenika, nedovoljno poticanje motivacije za čitanje i pisanje, rijetka primjena postupaka koji proizlaze iz primjera dobre prakse, nedostatna vjerovanja o značaju čitanja i pisanja za budućnost učenika, obrazovne politike koje ne ulažu u obrazovanje nastavnika i ne mijenjaju postojeće obrazovne sustave, nedovoljno isticanje vrijednosti čitanja i pisanja. U radu se navode najčešće korišteni programi poučavanja čitanja i pisanja u svijetu čije evaluacije pokazuju njihovu učinkovitost (Nikčević-Milković, 2018). Na temelju rezultata brojnih istraživanja nastavnici koji provode adekvatne programe čitanja i pisanja su oni koji oblikuju sveobuhvatne i suradničke programe, posvećuju znatno vremena poučavanju čitanja i pisanja te koriste primjere dobre prakse. Mnogi nastavnici prenaglašavaju poučavanje osnovnih vještina čitanja i pisanja, dok premalo pažnje posvećuju modeliranju i uvježbavanju kritičkih procesa tzv. strategija čitanja i pisanja te samoregulaciji učenja u ove dvije generičke jezične djelatnosti (Graham, 2018).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- WOS