Pregled bibliografske jedinice broj: 1220089
PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI
PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI // DIJETE U FOKUSU – MULTIDISCIPLINARNI PRISTUP Druga međunarodna znanstvena konferencija „Dijete u fokusu – multidisciplinarni pristup“, Mostar, 7. i 8. listopada 2021. Zbornik radova i sažetaka / Begić, Anita ; Krišto, Ilija (ur.).
Mostar: Sveučilište u Mostaru, 2022. str. 75-109
CROSBI ID: 1220089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S
INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI
(CHILDREN’S PERSPECTIVE OF THEIR PEERS WITH
INTELLECTUAL DISABILITIES IN SCHOOLS)
Autori
Nižić, Maja ; Buljevac, Marko ; Leutar, Zdravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
DIJETE U FOKUSU – MULTIDISCIPLINARNI PRISTUP Druga međunarodna znanstvena konferencija „Dijete u fokusu – multidisciplinarni pristup“, Mostar, 7. i 8. listopada 2021. Zbornik radova i sažetaka
Urednik/ci
Begić, Anita ; Krišto, Ilija
Izdavač
Sveučilište u Mostaru
Grad
Mostar
Godina
2022
Raspon stranica
75-109
ISBN
978-9958-16-223-7
Ključne riječi
učenici s intelektualnim teškoćama ; učenici redovitih razrednih odjela ; stigmatizacija ; posebni razredni odjeli
(students with intellectual disabilities ; students in regular classes ; stigmatization ; special classes)
Sažetak
Uvodni dio rada odnosi se na prikaz spoznaja recentnih istraživanja o načinu kako uža i šira okolina percipiraju djecu i odrasle osobe s intelektualnim teškoćama. Interakcija s vršnjacima s intelektualnim teškoćama u školskome okruženju može biti bitan čimbenik odnosa prema njima u odrasloj dobi. Provelo se kvalitativno istraživanje kojemu je cilj dobiti uvid u iskustva i perspektivu učenika redovitih razrednih odjela. U skladu s tim postavljeno je istraživačko pitanje: , , Kako učenici redovitih razrednih odjela doživljavaju posebne razredne odjele u redovitoj srednjoj školi?" Istraživanje se provelo u dvjema srednjim školama koje organiziraju posebne razredne odjele za obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju. Empirijska građa prikupila se metodom polustrukturirana intervjua s ukupno 12 sudionika, a podatci su se obradili tematskom analizom. Dobiveni rezultati sugeriraju kako su u odnosu prema vršnjacima koji pohađaju posebne razredne odjele dominantni stigmatizacija i milosrdan pristup. Perspektiva učenika redovitih razrednih odjela u mnogim segmentima odražava prevladavajuću negativnu sliku u društvu koja implicira negativna obilježja, nesposobnost i nužnost zaštite osoba s intelektualnim teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-066-0000000-3617 - SOCIJALNI POLOŽAJ STARIJIH I OSOBA S INVALIDITETOM U HRVATSKOJ I ZEMLJAMA EU (Leutar, Zdravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb