Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1220089

PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI


Nižić, Maja; Buljevac, Marko; Leutar, Zdravka
PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI // DIJETE U FOKUSU – MULTIDISCIPLINARNI PRISTUP Druga međunarodna znanstvena konferencija „Dijete u fokusu – multidisciplinarni pristup“, Mostar, 7. i 8. listopada 2021. Zbornik radova i sažetaka / Begić, Anita ; Krišto, Ilija (ur.).
Mostar: Sveučilište u Mostaru, 2022. str. 75-109


CROSBI ID: 1220089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI
(CHILDREN’S PERSPECTIVE OF THEIR PEERS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES IN SCHOOLS)

Autori
Nižić, Maja ; Buljevac, Marko ; Leutar, Zdravka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
DIJETE U FOKUSU – MULTIDISCIPLINARNI PRISTUP Druga međunarodna znanstvena konferencija „Dijete u fokusu – multidisciplinarni pristup“, Mostar, 7. i 8. listopada 2021. Zbornik radova i sažetaka

Urednik/ci
Begić, Anita ; Krišto, Ilija

Izdavač
Sveučilište u Mostaru

Grad
Mostar

Godina
2022

Raspon stranica
75-109

ISBN
978-9958-16-223-7

Ključne riječi
učenici s intelektualnim teškoćama ; učenici redovitih razrednih odjela ; stigmatizacija ; posebni razredni odjeli
(students with intellectual disabilities ; students in regular classes ; stigmatization ; special classes)

Sažetak
Uvodni dio rada odnosi se na prikaz spoznaja recentnih istraživanja o načinu kako uža i šira okolina percipiraju djecu i odrasle osobe s intelektualnim teškoćama. Interakcija s vršnjacima s intelektualnim teškoćama u školskome okruženju može biti bitan čimbenik odnosa prema njima u odrasloj dobi. Provelo se kvalitativno istraživanje kojemu je cilj dobiti uvid u iskustva i perspektivu učenika redovitih razrednih odjela. U skladu s tim postavljeno je istraživačko pitanje: , , Kako učenici redovitih razrednih odjela doživljavaju posebne razredne odjele u redovitoj srednjoj školi?" Istraživanje se provelo u dvjema srednjim školama koje organiziraju posebne razredne odjele za obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju. Empirijska građa prikupila se metodom polustrukturirana intervjua s ukupno 12 sudionika, a podatci su se obradili tematskom analizom. Dobiveni rezultati sugeriraju kako su u odnosu prema vršnjacima koji pohađaju posebne razredne odjele dominantni stigmatizacija i milosrdan pristup. Perspektiva učenika redovitih razrednih odjela u mnogim segmentima odražava prevladavajuću negativnu sliku u društvu koja implicira negativna obilježja, nesposobnost i nužnost zaštite osoba s intelektualnim teškoćama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-066-0000000-3617 - SOCIJALNI POLOŽAJ STARIJIH I OSOBA S INVALIDITETOM U HRVATSKOJ I ZEMLJAMA EU (Leutar, Zdravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zdravka Leutar (autor)

Avatar Url Marko Buljevac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Nižić, Maja; Buljevac, Marko; Leutar, Zdravka
PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI // DIJETE U FOKUSU – MULTIDISCIPLINARNI PRISTUP Druga međunarodna znanstvena konferencija „Dijete u fokusu – multidisciplinarni pristup“, Mostar, 7. i 8. listopada 2021. Zbornik radova i sažetaka / Begić, Anita ; Krišto, Ilija (ur.).
Mostar: Sveučilište u Mostaru, 2022. str. 75-109
Nižić, M., Buljevac, M. & Leutar, Z. (2022) PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI. U: Begić, A. & Krišto, I. (ur.) DIJETE U FOKUSU – MULTIDISCIPLINARNI PRISTUP Druga međunarodna znanstvena konferencija „Dijete u fokusu – multidisciplinarni pristup“, Mostar, 7. i 8. listopada 2021. Zbornik radova i sažetaka. Mostar, Sveučilište u Mostaru, str. 75-109.
@inbook{inbook, author = {Ni\v{z}i\'{c}, Maja and Buljevac, Marko and Leutar, Zdravka}, year = {2022}, pages = {75-109}, keywords = {u\v{c}enici s intelektualnim te\v{s}ko\'{c}ama, u\v{c}enici redovitih razrednih odjela, stigmatizacija, posebni razredni odjeli}, isbn = {978-9958-16-223-7}, title = {PERSPEKTIVA DJECE O VR\v{S}NJACIMA S INTELEKTUALNIM TE\v{S}KO\'{C}AMA U \v{S}KOLI}, keyword = {u\v{c}enici s intelektualnim te\v{s}ko\'{c}ama, u\v{c}enici redovitih razrednih odjela, stigmatizacija, posebni razredni odjeli}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Mostaru}, publisherplace = {Mostar} }
@inbook{inbook, author = {Ni\v{z}i\'{c}, Maja and Buljevac, Marko and Leutar, Zdravka}, year = {2022}, pages = {75-109}, keywords = {students with intellectual disabilities, students in regular classes, stigmatization, special classes}, isbn = {978-9958-16-223-7}, title = {CHILDREN’S PERSPECTIVE OF THEIR PEERS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES IN SCHOOLS}, keyword = {students with intellectual disabilities, students in regular classes, stigmatization, special classes}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Mostaru}, publisherplace = {Mostar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font