Pregled bibliografske jedinice broj: 1219293
Usvajanje i učenje hrvatskoga jezika dramskim tehnikama i metodama
Usvajanje i učenje hrvatskoga jezika dramskim tehnikama i metodama // Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika / Aladrović Slovaček, Katarina (ur.).
Zagreb: Alfa, 2022. str. 207-218
CROSBI ID: 1219293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usvajanje i učenje hrvatskoga jezika dramskim tehnikama i metodama
(Using drama methods in Croatian language teaching and learning)
Autori
Gruić, Iva ; Rimac Jurinović, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika
Urednik/ci
Aladrović Slovaček, Katarina
Izdavač
Alfa
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
207-218
ISBN
978-953-364-414-1
Ključne riječi
dramskopedagoški metodički pristup, igra u nastavi jezika, suvremena nastava
(drama in education ; game in language teaching, contemporary teaching)
Sažetak
Ovladavanje materinskim jezikom važan je preduvjet cjelovitog razvoja svakog djeteta. Međutim, učenici često jezične sadržaje doživljavaju kao teško usvojive, a nerijetko imaju i negativan stav prema predmetu Hrvatski jezik. Ta pojava nije novijeg datuma, kao što nisu ni nastojanja da se učenicima nastava materinskoga jezika učini životnom, zanimljivom i zornom. Za takav se pristup zalaže i D. Pavličević-Franić afirmirajući komunikacijsko-funkcionalni didaktički model/pristup poučavanja jezika. U mnogočemu se načela učenja i poučavanja jezika preklapaju s načelima dramskopedagoškoga pristupa nastavi općenito, a posebice materinskoga jezika. U radu se ta načela uspoređuju i detaljno analiziraju te se zaključno predlaže sustavnije uvođenje dramskih aktivnosti u poučavanje jezika kako bi učenici na zoran i životan način u njima bliskim komunikacijskim situacijama ovladavali jezičnim sadržajima i posredno mijenjali svoj stav prema materinskome jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb