Pregled bibliografske jedinice broj: 1219129
Didaktički materijali u obrazovanju starijih osoba
Didaktički materijali u obrazovanju starijih osoba, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Medicinski fakultet u Puli, Pula
CROSBI ID: 1219129 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktički materijali u obrazovanju starijih osoba
(Didactic materials in the education of the elderly)
Autori
Hristovska, Teodora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Medicinski fakultet u Puli
Mjesto
Pula
Datum
29.09
Godina
2022
Stranica
44
Mentor
Majstorović, Dijana ; Dobrača, Igor
Ključne riječi
didaktički materijali, edukativni materijali, medicinska sestra, starije osobe, zdravstvena edukacija
(didactic materials, educational materials, nurse, elderly, health education)
Sažetak
Cilj: Izrada pisanog edukativnog materijala prilagođenog potrebama starijih osoba u skladu s preporukama za dizajniranje pisanih edukativnih materijala. Ove spoznaje trebale bi pomoći medicinskim sestrama u ulozi edukatora u učinkovitijem prenošenju znanja, a starijim osobama olakšati usvajanje informacija i gradiva i tako dovesti do pozitivnih promjena u zdravstvenom ponašanju. Metoda: Za izradu pisanog edukativnog materijala korišten je vodič za oporavak nakon Covid bolesti „Povratak zdravlja i snage nakon Covid-19“ objavljen 2022. godine od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Obzirom na željeni opseg materijala, omjer slika i teksta te praktičnost ispisa na papiru odabran je format biltena te je za njegovu izradu korišten online grafički uređivač Canva. Rezultati: didaktički materijal je izrađen u A4 formatu i sadrži dvije strane, prednju i stražnju koje se preklapaju stvarajući bilten. Bilten sadrži ključne teme preuzete iz vodiča navodeći informacije o oporavku nakon Covida. Prezentirani su najčešći simptomi, poput umora, otežanog disanja, kašlja i kognitivnih poteškoća. Potencijalnim zainteresiranim osobama putem QR koda omogućen je pristup digitalnoj verziji vodiča „Povratak zdravlja i snage nakon Covid-19“. Zaključak: U zdravstvenoj edukaciji primjena nastavnih sredstava je nezaobilazna. Obzirom da medicinske sestre često same izrađuju i pripremaju edukativne materijale važno je da se vode teoretskim smjernicama za oblikovanje istih. Preporuke i primjeri prezentirani u ovome radu pomoći će medicinskim sestrama da izrade didaktičke materijale primjerene potrebama starijih osoba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti