Pregled bibliografske jedinice broj: 1218690
Utjecaj pH na spontano taloženje kalcijeva karbonata uz dodatak poli-L-asparaginske kiseline
Utjecaj pH na spontano taloženje kalcijeva karbonata uz dodatak poli-L-asparaginske kiseline, 2021., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1218690 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj pH na spontano taloženje kalcijeva karbonata
uz dodatak poli-L-asparaginske kiseline
(Influence of pH on calcium carbonate spontaneous
precipitation with the addition of poly-L-aspartic
acid)
Autori
Vojtkuf, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.12
Godina
2021
Stranica
76
Mentor
Jasminka Kontrec
Neposredni voditelj
Branka Njegić Džakula
Ključne riječi
aragonit, biomineralizacija, kalcijev karbonat, kalcit, poliasparaginska kiselina, spontano taloženje, vaterit, poučavanje kemije, učenje otkrivanjem, karbonatna tvrdoća
(aragonite, biomineralization, calcium carbonate, calcite, poliaspartic acid, spontaneous precipitation, vaterite, teaching chemistry, discovery learning, carbonate hardenn)
Sažetak
Ovaj rad sastoji se od istraživačkog i metodičkog dijela. U istraživačkom dijelu istražen je proces spontanog taloženja kalcijeva karbonata u prisustvu poli-L-asparaginske kiseline kao modelnog taložnog sustava za istraživanja biomineralizacije u morskim organizmima. Napredovanje procesa taloženja praćeno je potenciometrijski, a talozi karakterizirani infracrvenom spektroskopijom i pretražnom elektronskom mikroskopijom. Svi relevantni početni parametri taložnog sustava (prezasićenost, omjer aktiviteta kalcijevih i karbonatnih iona, temperatura, ionska jakost) bili su konstantni, a promatran je utjecaj početnog pH (pH0) u rasponu od 8, 5 do 10, 5 te koncentracije poli-L- asparaginske kiseline. Proces taloženja kalcijeva karbonata je inhibiran u cijelom ispitivanom području pH0 vrijednosti zbog djelovanja poli-L- asparaginske kiseline, a efekt je izraženiji u sinergiji s Mg2+ ionima. U metodičkom dijelu rada pod naslovom Kemija u kapljici tvrde vode načinjen je pregled i kritički osvrt udžbeničke i stručne literature na zadanu temu. Opisana je nastavna jedinica za 90-minutni nastavni sat za učenike četvrtog razreda gimnazije te su predloženi radni listić i uputa za nastavnike temeljena na učenju otkrivanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski