Pregled bibliografske jedinice broj: 1217546
Potiču li društvene mreže kreativnost kod učenika primarnog obrazovanja?
Potiču li društvene mreže kreativnost kod učenika primarnog obrazovanja?, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1217546 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potiču li društvene mreže kreativnost kod učenika primarnog obrazovanja?
(Do social networks encourage creativity in primary education students?)
Autori
Meštrović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
27.09
Godina
2022
Stranica
51
Mentor
Dubovicki, Snježana
Neposredni voditelj
Huljev, Antonija
Ključne riječi
društvene mreže, kreativnost, Snapchat, TikTok, učenici, YouTube.
(creativity, Snapchat, social networks, students, TikTok, YouTube)
Sažetak
Osim mašte, u današnje vrijeme brojne su mogućnosti za izražavanje kreativnosti, a među njima su i društvene mreže. Društvene su mreže neizostavni dio naših života, kako za komunikaciju, tako i za praćenje informativnih, zabavnih, sportskih i edukativnih sadržaja. Nove tehnologije i raznovrsni mediji stvorili su potpuno drukčiji svijet za nove generacije. Mnoge društvene mreže, poput TikToka, Snapchata i YouTubea, pružaju korisnicima različite mogućnosti korištenja te je cilj ovoga rada ispitati i ustanoviti učestalost korištenja društvenih mreža (TikTok, Snapchat i YouTube), vrsta sadržaja na njima i njihovo kvalitetno i kreativno korištenje kod učenika primarnog obrazovanja. Istraživanjem se, također, nastoji steći širi uvid u roditeljsku informiranost o provođenju slobodnoga vremena sudionika istraživanja na društvenim mrežama. Istraživanje je provedeno anketiranjem u online obliku na uzorku od 97 učenika dviju osnovnih škola u Vukovarsko-srijemskoj županiji. Istraživanjem se ustanovilo koju društvenu mrežu učenici četvrtih i osmih razreda osnovne škole najčešće koriste i u koje svrhe. Osim toga, rad daje uvid i u to koje sadržaje pregledavaju, koliko vremena provode na pojedinoj društvenoj mreži te jesu li roditelji upućeni o tome što objavljuju i koliko vremena provode na navedenim društvenim mrežama. Također, ispitano je preko kojih uređaja učenici pristupaju društvenim mrežama. Rezultati istraživanja pokazuju da većina ispitanih učenika primarnog obrazovanja koriste navedene društvene mreže. Također, uočilo se kako dio učenika provodi mnogo vremena na društvenim mrežama te da postoje i oni učenici koji društvene mreže koriste kako bi nešto naučili ili vidjeli neke edukativne sadržaje. Prema njihovim se odgovorima najbolje može vidjeti da na društvene mreže odlaze ciljano, tražeći one sadržaje koje trebaju u nadograđivanju svojih ideja i hobija. Ono što je najbitnije jest to da se treba razvijati dječja mašta. To će se najbolje postići ako ih se izlaže edukativnim sadržajima koji će na njih ostaviti korisne tragove i u njima probuditi kreativnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek