Pregled bibliografske jedinice broj: 1217257
Uloga osobina ličnosti pri mobilnoj kupovini hedonističkih proizvoda Generacija Y i Z
Uloga osobina ličnosti pri mobilnoj kupovini hedonističkih proizvoda Generacija Y i Z, 2022., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagre
CROSBI ID: 1217257 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga osobina ličnosti pri mobilnoj kupovini
hedonističkih proizvoda Generacija Y i Z
(The role of personality traits in the mobile
shopping of hedonic products of Generations Y and Z)
Autori
Jurakić, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagre
Datum
26.09
Godina
2022
Stranica
42
Mentor
Komarac, Tanja
Ključne riječi
osobine ličnosti ; mobilna kupovina ; hedonistički proizvodi
(personality traits ; mobile shopping ; hedonic products)
Sažetak
Osobnost je ključni čimbenik u prihvaćanju kupovine u novim tehnološkim okruženjima. Prethodna istraživanja pokazuju kako su osobine ličnosti prediktori motivacije za online kupovinu. Prema teoriji, postoji pet osobina ličnost: ekstraverzija, savjesnost, otvorenosti prema novom iskustvu, ugodnosti i neuroticizam (Lissitsa i Kol, 2021.) koje mogu imati različiti utjecaj na kupovinu u različitim okruženjima i među različitim kohortama. Generacija Y, odnosi se na sve osobe rođene u razdoblju od 1980. do 1995. godine, dok se generacija Z, odnosi na osobe rođene između 1996. i 2010. godine. Pokazano je da se ponašanje ovih dviju generacija razlikuju prilikom mobilne kupovine (Lissitsa i Kol, 2021.), no nepoznato je postoje li razlike u kupovini hedonističkih proizvoda tih dviju generacija. Mobilna kupovina kao specifična vrsta online kupovine postupno se razvila iz e-trgovine. Predstavlja aktivnost potrošača usmjerenu na kupnju proizvoda i usluga putem mobilnih uređaja, kao što su pametni telefoni i tableti. Važna je za poduzeća jer gotovo dvije trećine korisnika interneta kupuje različite proizvode i usluge putem mobilnih uređaja s predviđanjima daljnjeg rasta. Predmet rada je istražiti ulogu osobina ličnosti pri mobilnoj kupovini hedonističkih proizvoda. Cilj diplomskog rada je istražiti ulogu pet osobina ličnosti pri mobilnoj kupovini izabranih hedonističkih proizvoda kod dviju (različitih) generacija potrošača Y i Z. Stoga je provedeno primarno kvantitativno opisno istraživanje na namjernom prigodnom uzorku 239 ispitanika kako bi se otkrila uloga osobina ličnosti pri mobilnoj kupovini hedonističkih proizvoda generacija Y i Z. U istraživanju je otkriven pozitivan utjecaj ekstraverzije, ugodnosti, otvorenosti prema iskustvu i savjesnosti na namjeru mobilne kupovine hedonističkih proizvoda kod generacije Z. Kod generacije Y nije pronađena korelacija između osobina ličnosti i namjere mobilne kupovine hedonističkih proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija