Pregled bibliografske jedinice broj: 1217254
Iskustvo posjetitelja virtualnih muzeja u Republici Hrvatskoj
Iskustvo posjetitelja virtualnih muzeja u Republici Hrvatskoj, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1217254 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustvo posjetitelja virtualnih muzeja u Republici
Hrvatskoj
(Visitor experience of virtual museums in Republic of
Croatia)
Autori
Ljevak, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2022
Stranica
49
Mentor
Komarac, Tanja
Ključne riječi
muzeji ; posjetitelji ; virtualno iskustvo ; virtualni muzeji ; kultura i umjetnost
Sažetak
Glavni ciljevi muzeja mijenjali su se kroz povijest. Nakon što su u početku bili institucije zatvorene za javnost, postali su poznati po svojoj misiji prenošenja znanja, te je educiranje posjetitelja dugi niz godina bio glavni fokus muzeja. Muzeje se danas može promatrati kroz ekonomiju iskustva koja se pojavila krajem 20. stoljeća. Virtualni muzeji su dodatna usluga muzeja koja omogućuje posjetitelju da virtualno "prošeće" muzejom. Pod pojmom virtualne tehnologije smatraju se virtualne ture ili potpuno uronjenom VR tehnologijom. No, postoji više vrsta virtualne tehnologije koja se može koristiti i integrirati s fizičkim muzejima kako bi obogatila iskustvo posjetitelja. S obzirom na rast popularnosti virtualnih muzeja (između ostalog i pandemije COVIDa-19) relativno je malo dosadašnjih istraživanja posjetitelja virtualnih muzeja. Stoga je predmet diplomskog rada iskustvo posjetitelja virtualnih muzeja, a cilj rada je istražiti iskustvo posjetitelja virtualnih muzeja u Republici Hrvatskoj, naslanjajući se na prethodno istraživanje Leopardi, Ceccacci, Mengoni, Naspetti, Gambelli, Ozturk i Zanolli (2021.) te dimenzije iskustva Pinea i Gilmorea (1999.). Kvantitativnim istraživanjem prikupljeni su primarni podaci o iskustvima posjetitelja virtualnih muzeja. Kao instrument istraživanja korišten je anketni upitnik preuzet od Leopardi i sur. (2021). Istraživanje je provedeno na 113 ispitanika koji su posjetili barem jedan virtualni muzej. Istraživanjem se dobio dublji uvid u iskustvo posjetitelja virtualnih muzeja s naglaskom na dimenzije iskustva (1) zabavu, (2) obrazovanje, (3) estetiku te (4) bijeg od svakodnevice. Otkriveno je da je posjet virtualnom muzeju bio edukativan, te da su posjetitelji proširili svoje znanje i pobudili znatiželju. Dodano, iskustvo nije utjecalo na njihove osjećaje, ali bi ponovili iskustvo posjete virtualnom muzeju jer im je ponudilo nesvakidašnju zabavu. Posjet nije omogućio bijeg od stvarnosti, niti gubitak pojama o vremenu i prostoru. Zanimljiv nalaz istraživanja je u tome da su virtualni muzeji privlačni posjetiteljima, no posjet virtualnom muzeju nije bolji od posjeta fizičkom muzeju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija