Pregled bibliografske jedinice broj: 1216368
ETIČKI ASPEKTI UTJECAJA OGLAŠAVANJA NA KRŠENJE PRAVA DJETETA
ETIČKI ASPEKTI UTJECAJA OGLAŠAVANJA NA KRŠENJE PRAVA DJETETA, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1216368 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ETIČKI ASPEKTI UTJECAJA OGLAŠAVANJA NA KRŠENJE PRAVA
DJETETA
(ETHICAL ASPECTS OF ADVERTISING INFLUENCE TO THE
VIOLATION OF CHILD'S RIGHTS)
Autori
Kokorić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
22.09
Godina
2022
Stranica
23
Mentor
Kelam, Ivica
Ključne riječi
djeca, oglašavanje, marketing, etika
(children, advertising, marketing, ethics)
Sažetak
Oglašavanje je danas jedan od najraširenijih načina komunikacije u svrhu promoviranja proizvoda i ideja. Cijela populacija je ciljana skupina, a u to spadaju i djeca. Iako smo svi u djetinjstvu bili izloženi nekom načinu oglašavanja, suvremeno doba pojavom interneta razvilo se žustro i brzo, pa se tako mijenja i tržište i sam način oglašavanja. Kako bi oglašavanje bilo etično i primjereno, moraju postojati određene zakonske restrikcije koje navode točne načine i jasno definirane dopuštene metode oglašavanja, no pitanje je u kojem smjeru se ti zakoni kreću. U pogledu oglašavanja namijenjenog isključivo djeci predškolske dobi jasno je da sadržaj poruke ne smije imati alkohol, droge, cigarete niti bilo kakav sličan proizvod. Jasno je i da to ne bi trebao biti nikakav seksualan sadržaj, sadržaj o igrama na sreću, nasilan sadržaj... No, ne bi li bilo moralnije kada oglašavanje uopće ne bi bilo namijenjeno djeci? Zakon se oblikuje tako da izbjegava glavno pitanje – imaju li djeca kognitivnu sposobnost razlikovanja onoga što oglašavač tvrdi i onoga što im je zaista potrebno? Poznato je da djeca, osobito djeca predškolske dobi, teško ili uopće ne shvaćaju razlike između npr. crtanog filma kojeg gledaju i oglasa. Mnoga istraživanja pokazuju da djeca do 8. godine života vjeruju oglasima i porukama koje one prenose, a glavni cilj oglašivača je do desete godine života dijete učiniti vjernim njihovim proizvodima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ivica Kelam
(mentor)