Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1214536

Odnos izravnog međugrupnog kontakta i buduće namjere kontakta s djecom izbjeglicama


Stanković, Nikolina; Vrdoljak, Antonija; Čorkalo Biruški, Dinka; Jelić, Margareta; Fasel, Rachel; Butera, Fabrizio
Odnos izravnog međugrupnog kontakta i buduće namjere kontakta s djecom izbjeglicama // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka, Zagreb, 30. rujna - 02. listopada 2021. / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 40-40 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1214536 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos izravnog međugrupnog kontakta i buduće namjere kontakta s djecom izbjeglicama
(Relating direct intergroup contact and contact intention with refugee children)

Autori
Stanković, Nikolina ; Vrdoljak, Antonija ; Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Fasel, Rachel ; Butera, Fabrizio

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka, Zagreb, 30. rujna - 02. listopada 2021. / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2021, 40-40

Skup
Međunarodni psihologijski znanstveni sup 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2022. - 02.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
međugrupni kontakt, škola, stavovi prema izbjeglicama
(intergroup contact, school, attitudes towards refugees)

Sažetak
Škole imaju važnu ulogu u odgoju i obrazovanju djece, pa tako i u formiranju njihovih stavova i usvajanju društvenih normi. Dosadašnja istraživanja sugeriraju kako međugrupni kontakt ima snažne efekte na dječje stavove prema pripadnicima drugih grupa. Metanalitički rezultati pokazuju da je za djecu koja imaju iskustvo kontakta s pripadnicima vanjske grupe manje vjerojatno da će razviti predrasude u ranoj dobi, a ako ih i razviju, kod njih se nakon sedme godine one počinju brže smanjivati nego u djece bez prilike za kontakt. U hrvatskim školama nije često da djeca susreću vršnjake iz drugih kultura, a integracija djece izbjeglica s Bliskog istoka sasvim je nedavni fenomen. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati moderacijski učinak postojanja međugrupnog kontakta u odnosu dobi i namjere kontakta s djecom izbjeglicama u budućnosti. Sudionici istraživanja bili su učenici od 2. do 6. razreda dviju osnovnih škola (N=229). Pritom je 48 učenika pohađalo razred s barem jednim djetetom izbjeglicom, a njih 181 nije imalo priliku za međugrupni kontakt u školi. Djeca su odgovarala na pitanja o sociodemografskim karakteristikama i namjeri kontakta s djetetom izbjeglicom. Rezultati pokazuju kako kontakt moderira odnos dobi i namjere budućeg kontakta. U razredima bez kontakta (koje ne pohađaju djeca izbjeglice) postoji značajna negativna povezanost između dobi i namjere budućeg kontakta, dok te povezanosti nema kod one djece koja su imala iskustvo međugrupnog kontakta (u razredima koje pohađaju djeca izbjeglice). Ovo je istraživanje prvo u nas koje ispituje stavove osnovnoškolske djece prema djeci izbjeglicama u Hrvatskoj. Rezultati upućuju na važnost iskustva međugrupnog kontakta za promicanje pozitivnijih stavova prema članovima vanjskih grupa. Raspravit će se implikacije rezultata za pripremu i provedbu programa usmjerenih na pozitivan međugrupni kontakt u osnovnim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Stanković, Nikolina; Vrdoljak, Antonija; Čorkalo Biruški, Dinka; Jelić, Margareta; Fasel, Rachel; Butera, Fabrizio
Odnos izravnog međugrupnog kontakta i buduće namjere kontakta s djecom izbjeglicama // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka, Zagreb, 30. rujna - 02. listopada 2021. / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 40-40 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Stanković, N., Vrdoljak, A., Čorkalo Biruški, D., Jelić, M., Fasel, R. & Butera, F. (2021) Odnos izravnog međugrupnog kontakta i buduće namjere kontakta s djecom izbjeglicama. U: Mikac, U. & Mehulić, J. (ur.)25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka, Zagreb, 30. rujna - 02. listopada 2021..
@article{article, author = {Stankovi\'{c}, Nikolina and Vrdoljak, Antonija and \v{C}orkalo Biru\v{s}ki, Dinka and Jeli\'{c}, Margareta and Fasel, Rachel and Butera, Fabrizio}, year = {2021}, pages = {40-40}, keywords = {me\djugrupni kontakt, \v{s}kola, stavovi prema izbjeglicama}, title = {Odnos izravnog me\djugrupnog kontakta i budu\'{c}e namjere kontakta s djecom izbjeglicama}, keyword = {me\djugrupni kontakt, \v{s}kola, stavovi prema izbjeglicama}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Stankovi\'{c}, Nikolina and Vrdoljak, Antonija and \v{C}orkalo Biru\v{s}ki, Dinka and Jeli\'{c}, Margareta and Fasel, Rachel and Butera, Fabrizio}, year = {2021}, pages = {40-40}, keywords = {intergroup contact, school, attitudes towards refugees}, title = {Relating direct intergroup contact and contact intention with refugee children}, keyword = {intergroup contact, school, attitudes towards refugees}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font