Pregled bibliografske jedinice broj: 1214439
Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva
Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva // 2. Međunarodna znanstvena i umjetnička koferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 116-117 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1214439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog
pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na
primjeru udžbenika prirode i društva
(The relationship berween the dominant pedagogical-
didactic aproach and didactic design of textbooks
on the example of the science and social studies
textbooks)
Autori
Rajić, Višnja ; Koludrović, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. Međunarodna znanstvena i umjetnička koferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2
/ - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 116-117
ISBN
978-953-8115-98-1
Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
udžbenik ; didaktičko oblikovanje ; obrazovna reforma ; primarno obrazovanje ; Priroda i društvo
(didactic design ; educational reform ; primary education ; Science textbook)
Sažetak
Udžbenik je, neovisno o pedagogijskoj paradigmi i didaktičkom pristupu prema kojima je izrađivan, obvezno nastavno sredstvo (nastavni medij), a utemeljen je na znanstvenim činjenicama, usklađen s kurikulumskim dokumentima, primjeren dobi učenika te didaktički oblikovan. Brojni autori sugeriraju na iznimno važnu ulogu udžbenika i materijala za učenje u cjelokupnom odgojno – obrazovnom procesu nerijetko ističući kako udžbenik ima važnu ulogu u uspješnosti provedbe odgojno – obrazovne reforme (Malić, 1986). Vučenov (1982) ističe kako prestrukturiranje školskih knjiga i udžbenika predstavlja sastavni dio svake školske reforme i to tako da su transformacija nastave i promjena udžbenika uzajamno povezani te su temelj promjena u nastavnom procesu. Ipak, od osamdesetih godina prošlog stoljeća do danas nije bilo ozbiljnijih pokušaja ispitivanja tranferiranja dominantnih pedagogijsko – didaktičkih pristupa pri didaktičkom oblikovanju udžbenika. Stoga je glavni cilj ovoga kvalitativnog istraživanja bio analizirati didaktičko oblikovanje udžbenika uslijed različitih reformi, odnosno dominantnih pedagogijsko - didaktičkih pristupa tijekom posljednjih trideset godina kako bi se provjerilo je li i, ako da, na kakav način dominantni pedagogijski i didaktički pristup na didaktičko oblikovanje udžbenika te posljedično na proces učenja i poučavanja. Za provjeru cilja istraživanja odabrani su udžbenici iz prirode i društva za niže razrede osnovne škole iz devedesetih godina dvadesetog stoljeća, s početka dvijetisućitih, tijekom primjene Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda te najnoviji udžbenici nastali uslijed reforme Škola za život. Rezultati istraživanja daju uvid u stvarnu mogućnost utjecaja obrazovnih reformi na odgojno- obrazovnu praksu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu