Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1214439

Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva


Rajić, Višnja; Koludrović, Morana
Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva // 2. Međunarodna znanstvena i umjetnička koferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 116-117 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1214439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva
(The relationship berween the dominant pedagogical- didactic aproach and didactic design of textbooks on the example of the science and social studies textbooks)

Autori
Rajić, Višnja ; Koludrović, Morana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
2. Međunarodna znanstvena i umjetnička koferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2 / - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 116-117

ISBN
978-953-8115-98-1

Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
udžbenik ; didaktičko oblikovanje ; obrazovna reforma ; primarno obrazovanje ; Priroda i društvo
(didactic design ; educational reform ; primary education ; Science textbook)

Sažetak
Udžbenik je, neovisno o pedagogijskoj paradigmi i didaktičkom pristupu prema kojima je izrađivan, obvezno nastavno sredstvo (nastavni medij), a utemeljen je na znanstvenim činjenicama, usklađen s kurikulumskim dokumentima, primjeren dobi učenika te didaktički oblikovan. Brojni autori sugeriraju na iznimno važnu ulogu udžbenika i materijala za učenje u cjelokupnom odgojno – obrazovnom procesu nerijetko ističući kako udžbenik ima važnu ulogu u uspješnosti provedbe odgojno – obrazovne reforme (Malić, 1986). Vučenov (1982) ističe kako prestrukturiranje školskih knjiga i udžbenika predstavlja sastavni dio svake školske reforme i to tako da su transformacija nastave i promjena udžbenika uzajamno povezani te su temelj promjena u nastavnom procesu. Ipak, od osamdesetih godina prošlog stoljeća do danas nije bilo ozbiljnijih pokušaja ispitivanja tranferiranja dominantnih pedagogijsko – didaktičkih pristupa pri didaktičkom oblikovanju udžbenika. Stoga je glavni cilj ovoga kvalitativnog istraživanja bio analizirati didaktičko oblikovanje udžbenika uslijed različitih reformi, odnosno dominantnih pedagogijsko - didaktičkih pristupa tijekom posljednjih trideset godina kako bi se provjerilo je li i, ako da, na kakav način dominantni pedagogijski i didaktički pristup na didaktičko oblikovanje udžbenika te posljedično na proces učenja i poučavanja. Za provjeru cilja istraživanja odabrani su udžbenici iz prirode i društva za niže razrede osnovne škole iz devedesetih godina dvadesetog stoljeća, s početka dvijetisućitih, tijekom primjene Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda te najnoviji udžbenici nastali uslijed reforme Škola za život. Rezultati istraživanja daju uvid u stvarnu mogućnost utjecaja obrazovnih reformi na odgojno- obrazovnu praksu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Morana Koludrović (autor)

Avatar Url Višnja Rajić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rajić, Višnja; Koludrović, Morana
Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva // 2. Međunarodna znanstvena i umjetnička koferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 116-117 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Rajić, V. & Koludrović, M. (2022) Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva. U: 2. Međunarodna znanstvena i umjetnička koferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2.
@article{article, author = {Raji\'{c}, Vi\v{s}nja and Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2022}, pages = {116-117}, keywords = {ud\v{z}benik, didakti\v{c}ko oblikovanje, obrazovna reforma, primarno obrazovanje, Priroda i dru\v{s}tvo}, isbn = {978-953-8115-98-1}, title = {Odnos dominantnoga pedagogijsko – didakti\v{c}kog pristupa i didakti\v{c}ke oblikovanosti ud\v{z}benika na primjeru ud\v{z}benika prirode i dru\v{s}tva}, keyword = {ud\v{z}benik, didakti\v{c}ko oblikovanje, obrazovna reforma, primarno obrazovanje, Priroda i dru\v{s}tvo}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Raji\'{c}, Vi\v{s}nja and Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2022}, pages = {116-117}, keywords = {didactic design, educational reform, primary education, Science textbook}, isbn = {978-953-8115-98-1}, title = {The relationship berween the dominant pedagogical- didactic aproach and didactic design of textbooks on the example of the science and social studies textbooks}, keyword = {didactic design, educational reform, primary education, Science textbook}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font