Pregled bibliografske jedinice broj: 1213458
Je li kvaliteta besplatna?
Je li kvaliteta besplatna?, 2022. (ostalo).
CROSBI ID: 1213458 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Je li kvaliteta besplatna?
(Is Quality Free?)
Autori
Šugar, Violeta
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2022
Ključne riječi
kvaliteta, SUK, ISO, HACCP, USALI, BSC, FMEA
(quality, QMS, HACCP, USALI, BSC, FMEA)
Sažetak
Kvaliteta, česta tema u različitom kontekstu, kako poslovnom, tako i privatnom, svakodnevnom, definira se kao zadovoljstvo krajnjega korisnika. Svaka organizacija u privatnom i javnom sektoru, u bilo kojoj industriji ili djelatnosti, treba poznavati svoje korisnike / kupce / klijente, njihove potrebe, želje i očekivanja, te organizirati i usmjeriti svoje procese prema zadovoljenju tih potreba, želja i očekivanja. Razumijevanje, ujednačenu primjenu kvalitete i komunikaciju omogućuju standardi. Često smo suočeni s krivim, krivotvorenim ili dizajniranim / manipuliranim informacijama, što može imati čak i fatalne posljedice. U procesu implementacije sustava upravljanja kvalitetom (SUK) veoma je važno distribuirati informacije svim dionicima unutar organizacije, ali i onima vanjskim. Također je važna edukacija o kvaliteti u cijeloj obrazovnoj vertikali, putem cjeloživotnog učenja i profesionalnog usavršavanja. Profit treba biti nagrada za kvalitetu, a ne isključivi cilj. ISO standarde dobrovoljno implementiraju stotine tisuća organizacija u svijetu, bez obzira na industriju. U uslužnim djelatnostima, posebno onima u hotelijerstvu i ugostiteljstvu kvaliteta je strateški čimbenik i donosi konkurentsku prednost. Osim ISO, hotelijerima i ugostiteljima na raspolaganju su USALI, BSC, FMEA i drugi standardi, odnosno alati mjerenja kvalitete. Kvaliteta za krajnjega korisnika u velikoj mjeri ovisi i o zadovoljstvu zaposlenika, odnosno unutarnjih dionika organizacije. U turističkim i drugim radno intenzivnim djelatnostima to posebno dolazi do izražaja i jedan je od izazova SUK. Kvaliteta se često podrazumijeva, odnosno prihvaća kao sastavni dio određenih proizvoda ili usluga i njihove sigurnosti, odnosno neškodljivosti. Standardi vezani uz zaštitu zdravlja i sigurnost ljudi zakonska su obveza npr. u zračnome prometu, proizvodnji i usluživanju hrane i pića. Kvaliteta u visokom obrazovanju i znanosti također je zakonska obveza. Posebno je zanimljiv novi projekt implementacije SUK u javnu upravu RH. Misija je države osigurati svim svojim građanima materijalno blagostanje, slobodu i ravnopravnost, sigurnost i demokraciju, a za to je potrebno osigurati resurse, među ostalim financijske. Slijedom toga važno je kontinuirano raditi na povećanju konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva, odnosno uklanjanju ograničenja poput neučinkovitost javne uprave, restriktivnoga radnoga zakonodavstva, poreznoga zakonodavstva, visine poreza i korupcije. Implementacijom sustava upravljanja kvalitetom u javnu upravu ona bi u većoj mjeri trebala postala servis građana i gospodarstva, pridonijeti konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva na globalnome tržištu i poboljšati kvalitetu života građana RH.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija