Pregled bibliografske jedinice broj: 1212947
Hrvatska nastava u inozemstvu: stanje i perspektive
Hrvatska nastava u inozemstvu: stanje i perspektive // Acta ladertina, 19 (2022), 1; 87-105 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1212947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska nastava u inozemstvu: stanje i perspektive
(Croatian Teaching Abroad: Current State and Perspectives)
Autori
Bušljeta Kardum, Rona ; Burai, Renata ; Skender, Ivana
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 19
(2022), 1;
87-105
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Hrvatska nastava u inozemstvu ; koordinatori ; nastavničke kompetencije ; poučavanje ; učitelji.
(Croatian teaching abroad ; coordinators ; teacher competencies ; teachers ; teaching.)
Sažetak
Hrvatska nastava u inozemstvu organizira se od 90-ih godina prošloga stoljeća za djecu i mlade hrvatskih iseljenika u svrhu učenja i njegovanja materinskoga jezika i hrvatske kulturne baštine. Brojne su specifičnosti odgojno-obrazovanog djelovanja u okviru Hrvatske nastave u inozemstvu, međutim, u hrvatskoj se znanstvenoj i stručnoj literaturi vrlo malo pisalo o načinu organizacije i posebnostima koji takav oblik nastave nosi. Stoga će se u ovome radu prikazati okvir ustroja Hrvatske nastave u inozemstvu, a izdvajanjem poslova učitelja i koordinatora, kao nositelja Hrvatske nastave u inozemstvu, ukazati na sve njezine posebnosti. Kako bismo zaključili o trenutnom položaju Hrvatske nastave u inozemstvu, u radu će se prezentirati i usporediti broj učitelja i nastavnih mjesta u zadnjih pet godina u svim zemljama gdje je ona organizirana. Dostupni podatci nadležnoga Ministarstva o broju nastavnih mjesta i učitelja otkrivaju porast broja nastavnih mjesta u Europi i svijetu, kao i porast broja učitelja u zadnjih pet godina, što dodatno naglašava važnost Hrvatske nastave u inozemstvu i potrebu pridavanja veće pažnje takvoj nastavi kako od strane nadležnih institucija, tako i od znanstvenika, pa i šire javnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)