Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1212947

Hrvatska nastava u inozemstvu: stanje i perspektive


Bušljeta Kardum, Rona; Burai, Renata; Skender, Ivana
Hrvatska nastava u inozemstvu: stanje i perspektive // Acta ladertina, 19 (2022), 1; 87-105 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1212947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatska nastava u inozemstvu: stanje i perspektive
(Croatian Teaching Abroad: Current State and Perspectives)

Autori
Bušljeta Kardum, Rona ; Burai, Renata ; Skender, Ivana

Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 19 (2022), 1; 87-105

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Hrvatska nastava u inozemstvu ; koordinatori ; nastavničke kompetencije ; poučavanje ; učitelji.
(Croatian teaching abroad ; coordinators ; teacher competencies ; teachers ; teaching.)

Sažetak
Hrvatska nastava u inozemstvu organizira se od 90-ih godina prošloga stoljeća za djecu i mlade hrvatskih iseljenika u svrhu učenja i njegovanja materinskoga jezika i hrvatske kulturne baštine. Brojne su specifičnosti odgojno-obrazovanog djelovanja u okviru Hrvatske nastave u inozemstvu, međutim, u hrvatskoj se znanstvenoj i stručnoj literaturi vrlo malo pisalo o načinu organizacije i posebnostima koji takav oblik nastave nosi. Stoga će se u ovome radu prikazati okvir ustroja Hrvatske nastave u inozemstvu, a izdvajanjem poslova učitelja i koordinatora, kao nositelja Hrvatske nastave u inozemstvu, ukazati na sve njezine posebnosti. Kako bismo zaključili o trenutnom položaju Hrvatske nastave u inozemstvu, u radu će se prezentirati i usporediti broj učitelja i nastavnih mjesta u zadnjih pet godina u svim zemljama gdje je ona organizirana. Dostupni podatci nadležnoga Ministarstva o broju nastavnih mjesta i učitelja otkrivaju porast broja nastavnih mjesta u Europi i svijetu, kao i porast broja učitelja u zadnjih pet godina, što dodatno naglašava važnost Hrvatske nastave u inozemstvu i potrebu pridavanja veće pažnje takvoj nastavi kako od strane nadležnih institucija, tako i od znanstvenika, pa i šire javnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Renata Burai (autor)

Avatar Url Rona Bušljeta Kardum (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bušljeta Kardum, Rona; Burai, Renata; Skender, Ivana
Hrvatska nastava u inozemstvu: stanje i perspektive // Acta ladertina, 19 (2022), 1; 87-105 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Bušljeta Kardum, R., Burai, R. & Skender, I. (2022) Hrvatska nastava u inozemstvu: stanje i perspektive. Acta ladertina, 19 (1), 87-105.
@article{article, author = {Bu\v{s}ljeta Kardum, Rona and Burai, Renata and Skender, Ivana}, year = {2022}, pages = {87-105}, keywords = {Hrvatska nastava u inozemstvu, koordinatori, nastavni\v{c}ke kompetencije, pou\v{c}avanje, u\v{c}itelji.}, journal = {Acta ladertina}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Hrvatska nastava u inozemstvu: stanje i perspektive}, keyword = {Hrvatska nastava u inozemstvu, koordinatori, nastavni\v{c}ke kompetencije, pou\v{c}avanje, u\v{c}itelji.} }
@article{article, author = {Bu\v{s}ljeta Kardum, Rona and Burai, Renata and Skender, Ivana}, year = {2022}, pages = {87-105}, keywords = {Croatian teaching abroad, coordinators, teacher competencies, teachers, teaching.}, journal = {Acta ladertina}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Croatian Teaching Abroad: Current State and Perspectives}, keyword = {Croatian teaching abroad, coordinators, teacher competencies, teachers, teaching.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font