Pregled bibliografske jedinice broj: 1212399
REGIONALNE RAZLIKE UČINKOVITOSTI NASTAVE GEOGRAFIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ
REGIONALNE RAZLIKE UČINKOVITOSTI NASTAVE GEOGRAFIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ // 6. Simpozij studenata doktorskih studija PMF-a KNJIGA SAŽETAKA
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 114-115 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1212399 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
REGIONALNE RAZLIKE UČINKOVITOSTI NASTAVE
GEOGRAFIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ
(REGIONAL DIFFERENCES ON THE EFFICIENCY OF
GEOGRAPHY TEACHING IN THE REPUBLIC OF CROATIA)
Autori
Ivić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
6. Simpozij studenata doktorskih studija PMF-a KNJIGA SAŽETAKA
/ - , 2022, 114-115
Skup
6. Simpozij studenata doktorskih studija PMF-a = 6th Faculty of Science PhD Student Symposium
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.04.2022. - 24.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Učinkovitost nastave geografije ; Nastava geografije ; Regionalne razlike
(efficiency of geography teaching ; geography teaching ; regional differences)
Sažetak
Učinkovitost nastave geografije i razina učeničke motivacije rezultat su brojnih psiholoških i socioekonomskih čimbenika te obilježja škole, nastave i nastavnika [1]. S obzirom na promjenjivost tih čimbenika u prostoru, učinkovitost nastave gegrafije pokazuje značajne razlike i u sustavu osnovnih škola na teritoriju Republike Hrvatske. Primjenom dvaju specifičnih pokazatelja razine učinkovitosti i motivacije za nastavni predmet, a na uzorku od 139 osnovnih škola, razvidne su jasne i razmjerno velike regionalne razlike, osobito promatrajući indeks nacionalne geografske konkurentnosti (Sl. 1) [4]. Najizraženiji pol visoke razine učinkovitosti predstavlja Grad Zagreb gdje je prosječna riješenost Nacionalnog ispita iz geografije [2] za četiri postotna poena veća od nacionalnog prosjeka, a udio učenika-sudionika državnih natjecanja gotovo dvostruko veći od udjela učeničke populacije ove prostorne jedinice u ukupnoj učeničkoj populaciji Republike Hrvatske. Navedeno je svakako u razmjerno velikoj mjeri određeno socio-ekonomskim uvjetovanostima koji na ovom uzorku, slično kao i u prethodinim istraživanjima [3], objašnjavaju oko 25 % varijabiliteta školskog uspjeha iz nastavnog predmeta geografija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)