Pregled bibliografske jedinice broj: 1212208
Mentorstvo u funkciji motivacije i profesionalnog razvoja u sestrinstvu
Mentorstvo u funkciji motivacije i profesionalnog razvoja u sestrinstvu // Knjiga sažetaka: Intrinzična motivacija - pokretač profesija / Ruža Evačić (ur.).
Koprivnica, 2022. str. 10-10 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1212208 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mentorstvo u funkciji motivacije i profesionalnog
razvoja u sestrinstvu
(Mentoring as a function of motivation and
professional development in nursing)
Autori
Lovrić, Robert
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka: Intrinzična motivacija - pokretač profesija
/ Ruža Evačić - Koprivnica, 2022, 10-10
Skup
5. kongres sestrinstva Koprivničko-križevačke županije: Intrinzična motivacija - pokretač profesija
Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Mentorstvo ; Motivacija ; Sestrinstvo
(Mentorship ; Motivation ; Nursing)
Sažetak
Uvod: Mentorstvo podrazumijeva proces u kojem osoba s više znanja, vještina i iskustva ima ulogu modela, uči, podržava, potiče te savjetuje drugu osobu s manje znanja, vještina i iskustva, s ciljem njezina profesionalnog i osobnog razvoja. U sestrinstvu se mentoriranje primjenjuje u svrhu formalnog podučavanja učenika i studenata u kliničkom okruženju kao i u svrhu neformalne edukacije novozaposlenih i/ili manje iskusnih i vještih medicinskih sestara u svakodnevnoj kliničkoj praksi. Cilj/svrha: Cilj je predavanja obrazložiti važnost mentorstva u sestrinstvu te argumentirati pozitivan doprinos kompetentnih mentora na motivaciju i profesionalni razvoj medicinskih sestara tijekom njihovog obrazovanja i profesionalnog rada u kliničkoj praksi. Razrada: Mentor zdravstvene njege je medicinska sestra koja je ostvarila kompetencije za potporu učenja, praćenja i vrednovanja mentorirane osobe u kliničkom okruženju, a spremna je i sposobna preuzeti odgovornost pružanja mentorske potpore. Kompetentni mentori pružaju i olakšavaju mentoriranoj osobi priliku za stjecanje stručnih znanja, stavova, kompetencija, profesionalne odgovornosti i identiteta, samopouzdanja, samostalnosti i neovisnosti. Mentorstvo u sestrinstvu motivira pokretanje akcija i pruža priliku otkrivanja i iskorištavanja vlastitih potencijala za kvalitetno obavljanje zadataka. Relevantna istraživanja upućuju da medicinske sestre koje su tijekom obrazovanja i rada u struci bile kvalitetno mentorirane prijavljuju niz korisnih ishoda mentorstva: motivacija za cjeloživotno učenje i kvalitetno obavljanje zadataka, učinkoviti menadžment i organizacija rada, napredak u struci i zadovoljstvo karijerom, organizacijska socijalizacija i predanost, niža razina poslovnog stresa, učinkovitija samoprocjena i razvoj profesionalnog identiteta, motiviranost za djelatnost zdravstvene njege i manji rizik od napuštanja sestrinske profesije i dr. Zaključak: Kompetencije mentora zdravstvene njege ključne su odrednice kvalitete mentorskog procesa. Mentori zdravstvene njege značajno doprinose motivaciji i profesionalnom razvoju medicinskih sestara tijekom svih faza njihovog obrazovanja i rada u kliničkoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek
Profili:
Robert Lovrić
(autor)