Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1211181

Evaluacija varijabilnosti pažnje modulacijom vizualnih i auditivnih podražaja u komunikacijskom procesu djece


Brlek, Eva
Evaluacija varijabilnosti pažnje modulacijom vizualnih i auditivnih podražaja u komunikacijskom procesu djece, 2021., doktorska disertacija, Sveučilište Sjever / Poslijediplomski doktorski studij Mediji i komunikacija, Koprivnica


CROSBI ID: 1211181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija varijabilnosti pažnje modulacijom vizualnih i auditivnih podražaja u komunikacijskom procesu djece
(Evaluation of attention variability by modulation of visual and auditory stimuli in children’s communication process)

Autori
Brlek, Eva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Sveučilište Sjever / Poslijediplomski doktorski studij Mediji i komunikacija

Mjesto
Koprivnica

Datum
16.12

Godina
2021

Stranica
226

Mentor
Milković, Marin

Ključne riječi
komunikacijski proces ; poremećaj pažnje s hiperaktivnosti ; vizualni stimulus ; auditivni stimulus
(communication process ; attention deficit disorder ; visual stimulus ; auditory stimulus)

Sažetak
U suvremenim istraživanjima koja stavljaju naglasak na analizu procesa i modela koji mogu pospješiti komunikaciju, nedovoljno su istražene specifičnosti do kojih dolazi unutar komunikacijskog procesa kod djece s hiperaktivnim poremećajem. Kvalitetu komunikacijskih procesa u velikoj mjeri određuju percepcija i pažnja na koje utječu i faktori poput intenziteta podražajnih struktura, ekstenziteta, neobičnosti, jačine te repeticija auditivnih i vizualnih stimulusa. Varijabilnost pažnje kod djece jedna je od komponenti koja je značajna pri determiniranju podražaja te upravo o njoj u većoj mjeri ovisi percipiranje podražaja i ostvarivanje što efikasnije i preciznije komunikacije. Poseban izazov predstavljaju poteškoće u komunikacijskom procesu kod djece s ADHD-om koje se očituju u detekciji, diskriminaciji ili prepoznavanju auditivnih i vizualnih stimulusa (podražaja) koji mogu narušiti komunikacijski proces i negativno utjecati na pažnju pojedinca. U suvremenom svijetu sve se veći naglasak stavlja na analizu modela koji mogu pospješiti komunikaciju, odnosno smanjiti utjecaj šumova tijekom komunikacijskog procesa kako bi komunikacija bila efikasnija i preciznija. Istraživačke aktivnosti ove disertacije usmjerene su na analizu komunikacijskih procesa koji se odnose na varijabilnost pažnje djece kroz modulaciju i evaluaciju specifičnih vizualnih i auditivnih stimulusa. Cilj istraživanja je utvrditi perceptualne atribute auditivnih i vizualnih podražaja koji mogu utjecati na komunikacijski proces kod djece tako da ga ometaju, odnosno stvaraju šum u komunikacijskom kanalu. Pretpostavka da je komunikacija senzorno varijabilna podrazumijeva da različiti senzorni konstrukti poput praga podražajnosti auditivnim i vizualnim stimulusima, varijabilnost pažnje na senzorni stimulus, duljina vremena potrebnog za odgovor, ali i mnogi drugi mogu djelovati na sam komunikacijski proces tako da mijenjaju njegov konačan ishod. Analizom rezultata dobivenih eksperimentalnim istraživanjem preciznije se definira prag podražajnosti auditivnim i vizualnim stimulusima koji nam daje uvid u specifičnosti u detekciji, diskriminaciji i interpretaciji tijekom komunikacijskog procesa kod djece s hiperaktivnim poremećajem. Na spoznajnoj razini znanstveni doprinos ove disertacije ostvaren je definiranjem karakteristika perceptualnih atributa (auditivnih i vizualnih stimulusa) na ishod komunikacijskog procesa kod djece s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti te na komunikacijsku kompetenciju pojedinca, a na metodološkoj razini razvojem originalne metodologije kvalitativne usporedbe ispitivanih perceptualnih atributa auditivnih i vizualnih stimulusa primjenom statističke analize parametra. Na praktičnoj razini inventivnost primjenom dobivenih rezultata očituje se u upotrebi istih s ciljem uspješnije komunikacije s navedenom skupinom ispitanika, ali i daljnjih smjernica za kreiranje adekvatnog teorijskog okvira za razumijevanje povezanosti auditivnih i vizualnih stimulusa i poremećaja pažnje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Marin Milković (mentor)

Avatar Url Eva Brlek (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.unin.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Brlek, Eva
Evaluacija varijabilnosti pažnje modulacijom vizualnih i auditivnih podražaja u komunikacijskom procesu djece, 2021., doktorska disertacija, Sveučilište Sjever / Poslijediplomski doktorski studij Mediji i komunikacija, Koprivnica
Brlek, E. (2021) 'Evaluacija varijabilnosti pažnje modulacijom vizualnih i auditivnih podražaja u komunikacijskom procesu djece', doktorska disertacija, Sveučilište Sjever / Poslijediplomski doktorski studij Mediji i komunikacija, Koprivnica.
@phdthesis{phdthesis, author = {Brlek, Eva}, year = {2021}, pages = {226}, keywords = {komunikacijski proces, poreme\'{c}aj pa\v{z}nje s hiperaktivnosti, vizualni stimulus, auditivni stimulus}, title = {Evaluacija varijabilnosti pa\v{z}nje modulacijom vizualnih i auditivnih podra\v{z}aja u komunikacijskom procesu djece}, keyword = {komunikacijski proces, poreme\'{c}aj pa\v{z}nje s hiperaktivnosti, vizualni stimulus, auditivni stimulus}, publisherplace = {Koprivnica} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Brlek, Eva}, year = {2021}, pages = {226}, keywords = {communication process, attention deficit disorder, visual stimulus, auditory stimulus}, title = {Evaluation of attention variability by modulation of visual and auditory stimuli in children’s communication process}, keyword = {communication process, attention deficit disorder, visual stimulus, auditory stimulus}, publisherplace = {Koprivnica} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font