Pregled bibliografske jedinice broj: 1209684
Integrirano usvajanje stranoga jezika i sadržaja (CLIL): prednosti, izazovi i mjere.
Integrirano usvajanje stranoga jezika i sadržaja (CLIL): prednosti, izazovi i mjere. // Metodički vidici, 11 (2020), 11; 69-90 doi:10.19090/mv.2020.11.69-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1209684 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integrirano usvajanje stranoga jezika i sadržaja
(CLIL): prednosti, izazovi i mjere.
(Content and language integrated learning (CLIL):
Benefits, challenges and measures)
Autori
Vodopija-Krstanović, Irena ; Badurina, Dorina
Izvornik
Metodički vidici (2217-415X) 11
(2020), 11;
69-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
CLIL, nastavnici, stavovi, izazovi, mjere, strani jezici, nastava
(CLIL, teachers, attitudes, challenges, measures, foreign languages, teaching)
Sažetak
Integrirano poučavanje jezika i sadržaja (eng. CLIL) inovativni je pristup nastavi koji potiče višejezično obrazovanje u Europi. Iznimno je važno da CLIL nastavnici imaju jezične i metodičke kompetencije za poučavanje sadržaja (nastavnih predmeta) na stranome jeziku, izradu materijala, provjeravanje znanja i upravljanje učionicom. Međutim, mali broj nastavnika posjeduje te kompetencije. Uporabom polustrukturiranih intervjua s osam nastavnika uključenih u CLIL nastavu u jednoj riječkoj gimnaziji u ovome se radu ispituju njihovi stavovi prema CLIL-u, izazovi s kojima se susreću i mjere koje bi preporučili za savladavanje izazova CLIL-a. Rezultati upućuju da nastavnici imaju pozitivan stav prema CLIL-u i podržavaju uvođenje CLIL-a. Poteškoće s kojima se susreću odnose se na nedostatno poznavanje stranoga jezika, prilagodbu nastavnih materijala nastavi na stranome jeziku, poravnavanje CLIL predmeta s kurikulom i provjerom učenikova znanja. Zaključujemo da valja više pozornosti posvetiti tom obliku nastave u školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija