Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1209684

Integrirano usvajanje stranoga jezika i sadržaja (CLIL): prednosti, izazovi i mjere.


Vodopija-Krstanović, Irena; Badurina, Dorina
Integrirano usvajanje stranoga jezika i sadržaja (CLIL): prednosti, izazovi i mjere. // Metodički vidici, 11 (2020), 11; 69-90 doi:10.19090/mv.2020.11.69-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1209684 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Integrirano usvajanje stranoga jezika i sadržaja (CLIL): prednosti, izazovi i mjere.
(Content and language integrated learning (CLIL): Benefits, challenges and measures)

Autori
Vodopija-Krstanović, Irena ; Badurina, Dorina

Izvornik
Metodički vidici (2217-415X) 11 (2020), 11; 69-90

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
CLIL, nastavnici, stavovi, izazovi, mjere, strani jezici, nastava
(CLIL, teachers, attitudes, challenges, measures, foreign languages, teaching)

Sažetak
Integrirano poučavanje jezika i sadržaja (eng. CLIL) inovativni je pristup nastavi koji potiče višejezično obrazovanje u Europi. Iznimno je važno da CLIL nastavnici imaju jezične i metodičke kompetencije za poučavanje sadržaja (nastavnih predmeta) na stranome jeziku, izradu materijala, provjeravanje znanja i upravljanje učionicom. Međutim, mali broj nastavnika posjeduje te kompetencije. Uporabom polustrukturiranih intervjua s osam nastavnika uključenih u CLIL nastavu u jednoj riječkoj gimnaziji u ovome se radu ispituju njihovi stavovi prema CLIL-u, izazovi s kojima se susreću i mjere koje bi preporučili za savladavanje izazova CLIL-a. Rezultati upućuju da nastavnici imaju pozitivan stav prema CLIL-u i podržavaju uvođenje CLIL-a. Poteškoće s kojima se susreću odnose se na nedostatno poznavanje stranoga jezika, prilagodbu nastavnih materijala nastavi na stranome jeziku, poravnavanje CLIL predmeta s kurikulom i provjerom učenikova znanja. Zaključujemo da valja više pozornosti posvetiti tom obliku nastave u školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Irena Vodopija-Krstanović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi metodickividici.ff.uns.ac.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Vodopija-Krstanović, Irena; Badurina, Dorina
Integrirano usvajanje stranoga jezika i sadržaja (CLIL): prednosti, izazovi i mjere. // Metodički vidici, 11 (2020), 11; 69-90 doi:10.19090/mv.2020.11.69-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vodopija-Krstanović, I. & Badurina, D. (2020) Integrirano usvajanje stranoga jezika i sadržaja (CLIL): prednosti, izazovi i mjere.. Metodički vidici, 11 (11), 69-90 doi:10.19090/mv.2020.11.69-90.
@article{article, author = {Vodopija-Krstanovi\'{c}, Irena and Badurina, Dorina}, year = {2020}, pages = {69-90}, DOI = {10.19090/mv.2020.11.69-90}, keywords = {CLIL, nastavnici, stavovi, izazovi, mjere, strani jezici, nastava}, journal = {Metodi\v{c}ki vidici}, doi = {10.19090/mv.2020.11.69-90}, volume = {11}, number = {11}, issn = {2217-415X}, title = {Integrirano usvajanje stranoga jezika i sadr\v{z}aja (CLIL): prednosti, izazovi i mjere.}, keyword = {CLIL, nastavnici, stavovi, izazovi, mjere, strani jezici, nastava} }
@article{article, author = {Vodopija-Krstanovi\'{c}, Irena and Badurina, Dorina}, year = {2020}, pages = {69-90}, DOI = {10.19090/mv.2020.11.69-90}, keywords = {CLIL, teachers, attitudes, challenges, measures, foreign languages, teaching}, journal = {Metodi\v{c}ki vidici}, doi = {10.19090/mv.2020.11.69-90}, volume = {11}, number = {11}, issn = {2217-415X}, title = {Content and language integrated learning (CLIL): Benefits, challenges and measures}, keyword = {CLIL, teachers, attitudes, challenges, measures, foreign languages, teaching} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font