Pregled bibliografske jedinice broj: 1208915
Volim matematiku. Dječja igra kao temelj razvoja (pred)matematičkih vještina djece rane i predškolske dobi
Volim matematiku. Dječja igra kao temelj razvoja (pred)matematičkih vještina djece rane i predškolske dobi // Knjiga sažetaka 9. kongresa nastavnika matematike RH - Sekcija predškolskog odgoja
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2022. str. 1-2 (ostalo, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1208915 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Volim matematiku. Dječja igra kao temelj razvoja
(pred)matematičkih vještina djece rane i
predškolske dobi
(I like math.Children's play as a basis for the
development of (pre)mathematical skills of
preschool children)
Autori
Bistrić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 9. kongresa nastavnika matematike RH - Sekcija predškolskog odgoja
/ - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2022, 1-2
Skup
9. kongres nastavnika matematike Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.07.2022. - 06.07.2022
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dijete rane i predškolske dobi, dječja igra, predmatematičke vještine
(preschool children, children's play, premathematical skills)
Sažetak
Iako većina ljudi pri izgovoru riječi „matematika“ često pomisli na gradivo osnovne i srednje škole, matematika je sastavni dio svijeta oko nas, pa tako i učenja djece rane i predškolske dobi u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. U poticanju dječje znatiželje i razvoju predmatematičkih vještina primarnu ulogu imaju odrasli, u prvom redu roditelji kao djetetovi primarni skrbnici te odgojitelji kao djelatnici ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u kojoj dijete, uz obiteljski dom, provede najveći dio svog vremena. Obzirom da je dječja igra temeljna, urođena aktivnost svakog djeteta, djeci nije prirodno učiti bilo što „napamet“, pa tako ni matematiku. Djeca uče neposredno kroz igru i istraživanje te svoja znanja konstruiraju aktivnim učenjem na način da se nove radnje, iskustva i znanja nadograđuju na ona već prethodno stečena (Slunjski, 2008). Na taj način, osim što uče o samom nazivu ili namjeni određenog predmeta, djeca uče i svladavaju određene predmatematičke vještine, poput svojstva predmeta, njihovih prostornih odnosa, odnosa među predmetima te serijacije predmeta (Čudina-Obradović, 2002 ; Peteh, 2008). Dijete kroz igru svladava i određene matematičke pojmove, poput brojevne riječi, brojke i broja kao količine (Čudina- Obradović, 2002). Tako je za razvoj predmatematičkih vještina kod djece rane i predškolske dobi iznimno važno, putem svakodnevnih aktivnosti i pomno osmišljenih materijala za igru, stvoriti bogato materijalno okruženje za igru i istraživanje djece. Povezivanjem logičkih radnji i dijelova cjelokupne slike dijete traži rješenja i dolazi do konačnog zaključka. Razmišljajući o mogućoj uporabi predmeta dijete stvara mentalne slike, razmišlja u više smjerova te povezuje pojedine segmente u njemu logičnu cjelinu. Tražeći rješenja određenog problema dijete također surađuje i komunicira s drugom djecom i odraslima razvijajući svoje socijalne i komunikacijske vještine. Neposredno stečena iskustva i znanja, koja su djetetu logična, razumljiva i do kojeg je dijete došlo samostalno, istraživanjem i razmišljanjem, djetetu omogućuju trajno stečene spoznaje jer ih dijete razumije. Upravo će takvo znanje, stečeno kroz igru i razumijevanje, djetetu omogućiti razvoj predmatematičkih vještina i stvoriti dobru osnovu za daljnji razvoj i učenje matematike u njegovom budućem obrazovanju. Obzirom na navedeno stavljamo naglasak na važnosti učenja matematike kroz igru, kako u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, tako i u osnovnoškolskom obrazovanju, naročito u nižim razredima osnovne škole čija bi se metodika rada svakako trebala temeljiti na učenju kroz dječju igru, poticanju dječje znatiželje i razumijevanju prirodnih pojava i fenomena svijeta oko nas.
Izvorni jezik
Hrvatski