Pregled bibliografske jedinice broj: 1208892
Strateški cilj Hrvatskoga jezika u srednjoj školi od 70-ih g. XX. st. do 2020. godine
Strateški cilj Hrvatskoga jezika u srednjoj školi od 70-ih g. XX. st. do 2020. godine // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2022), 1/2022; 37-68 doi:10.15516/cje.v24i1.4453 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1208892 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strateški cilj Hrvatskoga jezika u srednjoj školi od
70-ih g. XX. st. do 2020. godine
(The Strategic Aim of the Subject Croatian Language
in High School from the 1970s to the 2020s)
Autori
Burda, Zdenka ; Alerić, Marko
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 24
(2022), 1/2022;
37-68
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
jezična pismenost ; komunikacijski pristup ; materinski jezik ; nastavni plan i program ; svrha
(communicative approach ; curriculum ; language literacy ; mother tongue ; purpose)
Sažetak
Rad se bavi proučavanjem strateškoga cilja (svrhe) kao glavne odrednice nastavne teorije i prakse Hrvatskoga jezika. Cilj proučavanja bio je utvrditi kako su u srednjoškolskim planovima i programima Hrvatskoga jezika od 70-ih g. XX. st. do 2020. g. postavljeni strateški ciljevi i u kojoj su mjeri bili povezani s učinkovitošću nastave. Na temelju literature i refleksije osobne nastavne prakse utvrđeni su kriteriji vrednovanja strateškoga cilja Hrvatskoga jezika. Analizirani su, klasificirani, uspoređeni i vrednovani srednjoškolski planovi i programi Hrvatskoga jezika iz 1974., 1984., programske inačice od 1990. do 1995., potom ona iz 2003. g. i Kurikulum Hrvatskoga jezika iz 2019. godine. Potvrđena je hipoteza da u srednjoškolskim planovima i programima Hrvatskoga jezika od sedamdesetih godina XX. st. do 2020. g. odredba svrhe nije kvalitetno postavljena. Ni u jednom od njih nisu zadovoljeni svi kriteriji za definiranje svrhe. U socijalizmu se potiskivala bit predmeta, u demokratskoj Hrvatskoj programi se s obzirom na definiranje svrhe poboljšavaju, no ta se tendencija zaustavlja u Kurikulumu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus