Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1208861

Inkluzija djece s teškoćama u razvoju u vrtićkim ustanovama


Ćuk, Ingrid
Inkluzija djece s teškoćama u razvoju u vrtićkim ustanovama, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula


CROSBI ID: 1208861 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inkluzija djece s teškoćama u razvoju u vrtićkim ustanovama
(Inclusion of children with disabilities in kindergarten)

Autori
Ćuk, Ingrid

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Pula

Datum
05.07

Godina
2022

Stranica
39

Mentor
Drandić Dijana

Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, inkluzija, odgojitelj u inkluziji
(children with disabilities, inclusion, educator in inclusion)

Sažetak
Djeca s teškoćama u razvoju su djeca koja imaju posebne potrebe i zahtijevaju specifičan tretman i angažman sa strane roditelja, obitelji, odgojno- obrazovnih ustanova i kompletne društvene zajednice. To su djeca koja prema Pravilniku o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju (2015), imaju tjelesna, mentalna, intelektualna, osjetilna oštećenja i poremećaja funkcija te kombinacija više vrsta gore navedena oštećenja i poremećaja među kojima nabrajamo: oštećenja vida, oštećenja sluha, poremećaje glasovno-govorne komunikacije, poremećaje ličnosti uvjetovane organskim čimbenicima ili psihozom, poremećaje u ponašanju, motorička oštećenja i smanjene intelektualne sposobnosti. Iz povijesnog pregleda odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju, uočava se činjenica da su djeca često bila neprihvaćena, izolirana od svojih obitelji, zajednice ali i društva u cjelini. Razvojem društva, odnos prema djeci s teškoćama u razvoju usmjeren je prema inkluziji koja naglašava pravo sve djece na prihvaćanje i pripadanje zajednici, na povezivanje s vršnjacima i na prilagođavanje metoda i sadržaja njihovim mogućnostima i sposobnostima, bez obzira na teškoću koju imaju. Odgojitelji imaju veliku ulogu u poticanju djece s teškoćama na sudjelovanje u aktivnostima u dječjem vrtiću, na socijalizaciju s vrtićkom skupinom, ali i biti spremni na suradnju sa svim sudionicima u inkluzivnom procesu, kao i na dodatnu edukaciju i prilagodbu, kako bi uspješno osigurali poticajno okruženje i inkluziju djece s teškoćama u redovne dječje vrtiće.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Dijana Drandić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćuk, Ingrid
Inkluzija djece s teškoćama u razvoju u vrtićkim ustanovama, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula
Ćuk, I. (2022) 'Inkluzija djece s teškoćama u razvoju u vrtićkim ustanovama', diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula.
@phdthesis{phdthesis, author = {\'{C}uk, Ingrid}, year = {2022}, pages = {39}, keywords = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inkluzija, odgojitelj u inkluziji}, title = {Inkluzija djece s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju u vrti\'{c}kim ustanovama}, keyword = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inkluzija, odgojitelj u inkluziji}, publisherplace = {Pula} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\'{C}uk, Ingrid}, year = {2022}, pages = {39}, keywords = {children with disabilities, inclusion, educator in inclusion}, title = {Inclusion of children with disabilities in kindergarten}, keyword = {children with disabilities, inclusion, educator in inclusion}, publisherplace = {Pula} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font