Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1208095

Kurikulumska obilježja kreativnosti u nastavi lektire u hrvatskom jeziku u drugom razredu osnovne škole


Banić, Ivana
Kurikulumska obilježja kreativnosti u nastavi lektire u hrvatskom jeziku u drugom razredu osnovne škole, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec


CROSBI ID: 1208095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikulumska obilježja kreativnosti u nastavi lektire u hrvatskom jeziku u drugom razredu osnovne škole
(Curricular characteristics of creativity in teaching Croatian language and reading in 2nd grade of primary school)

Autori
Banić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Čakovec

Datum
29.06

Godina
2022

Stranica
47

Mentor
Topolovčan, Tomislav

Ključne riječi
kurikulum, kreativnost, lektira, kreativno izražavanje
(curriculum, creativity, reading, creative expression)

Sažetak
Školska lektira sastavni je dio nastave književnosti u nastavnom predmetu Hrvatski jezik. Zadaća školske lektire jest razvijati učenikovu kulturu čitanja, književni ukus i čitalačke sposobnosti te ga upoznati s nacionalnom i svjetskom književnosti. Danas učenici sve češće razvijaju negativan odnos prema školskoj lektiri. Razlog tome leži u njenom ocjenjivanju i zastarjelim, nezanimljivim i nemotivirajućim pristupima samoj nastavi. Učitelji često nemaju vremena, prostora, materijala, ali i motivacije za osmišljavanje drugačije i kreativnije nastave. Cilj ovog rada je istražiti u kojoj mjeri aktualni kurikulum potiče kreativnost i kreativno izražavanje učenika i učitelja na satovima lektire i imaju li uopće učitelji prostora za ostvarivanje propisanih ishoda na kreativniji i zanimljiviji način. Također, u radu su prikazane aktivnosti za poticanje kreativnosti na nastavi lektire, a prilagođene su željama, interesima i mogućnostima učenika. U radu su navedene i dvije pripreme za izvođenje nastavnog sata lektire u kojem učenici nisu samo pasivni promatrači, već aktivno sudjeluju u nastavi i razvijaju svoje potencijale. Došlo se do zaključka da suvremeni kurikulum potiče kreativnost i daje kvalitetne preporuke za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda u skladu sa željama i mogućnostima učenika uz njihovo aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (mentor)

Avatar Url Ivana Banić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Banić, Ivana
Kurikulumska obilježja kreativnosti u nastavi lektire u hrvatskom jeziku u drugom razredu osnovne škole, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
Banić, I. (2022) 'Kurikulumska obilježja kreativnosti u nastavi lektire u hrvatskom jeziku u drugom razredu osnovne škole', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bani\'{c}, Ivana}, year = {2022}, pages = {47}, keywords = {kurikulum, kreativnost, lektira, kreativno izra\v{z}avanje}, title = {Kurikulumska obilje\v{z}ja kreativnosti u nastavi lektire u hrvatskom jeziku u drugom razredu osnovne \v{s}kole}, keyword = {kurikulum, kreativnost, lektira, kreativno izra\v{z}avanje}, publisherplace = {\v{C}akovec} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bani\'{c}, Ivana}, year = {2022}, pages = {47}, keywords = {curriculum, creativity, reading, creative expression}, title = {Curricular characteristics of creativity in teaching Croatian language and reading in 2nd grade of primary school}, keyword = {curriculum, creativity, reading, creative expression}, publisherplace = {\v{C}akovec} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font