Pregled bibliografske jedinice broj: 1208095
Kurikulumska obilježja kreativnosti u nastavi lektire u hrvatskom jeziku u drugom razredu osnovne škole
Kurikulumska obilježja kreativnosti u nastavi lektire u hrvatskom jeziku u drugom razredu osnovne škole, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1208095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulumska obilježja kreativnosti u nastavi lektire u hrvatskom jeziku u drugom razredu osnovne škole
(Curricular characteristics of creativity in teaching Croatian language and reading in 2nd grade of primary school)
Autori
Banić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
29.06
Godina
2022
Stranica
47
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
kurikulum, kreativnost, lektira, kreativno izražavanje
(curriculum, creativity, reading, creative expression)
Sažetak
Školska lektira sastavni je dio nastave književnosti u nastavnom predmetu Hrvatski jezik. Zadaća školske lektire jest razvijati učenikovu kulturu čitanja, književni ukus i čitalačke sposobnosti te ga upoznati s nacionalnom i svjetskom književnosti. Danas učenici sve češće razvijaju negativan odnos prema školskoj lektiri. Razlog tome leži u njenom ocjenjivanju i zastarjelim, nezanimljivim i nemotivirajućim pristupima samoj nastavi. Učitelji često nemaju vremena, prostora, materijala, ali i motivacije za osmišljavanje drugačije i kreativnije nastave. Cilj ovog rada je istražiti u kojoj mjeri aktualni kurikulum potiče kreativnost i kreativno izražavanje učenika i učitelja na satovima lektire i imaju li uopće učitelji prostora za ostvarivanje propisanih ishoda na kreativniji i zanimljiviji način. Također, u radu su prikazane aktivnosti za poticanje kreativnosti na nastavi lektire, a prilagođene su željama, interesima i mogućnostima učenika. U radu su navedene i dvije pripreme za izvođenje nastavnog sata lektire u kojem učenici nisu samo pasivni promatrači, već aktivno sudjeluju u nastavi i razvijaju svoje potencijale. Došlo se do zaključka da suvremeni kurikulum potiče kreativnost i daje kvalitetne preporuke za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda u skladu sa željama i mogućnostima učenika uz njihovo aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb