Pregled bibliografske jedinice broj: 1208061
Engleski kao jezik visokoškolske nastave: kritički pristup jezičnoj politici i praksi
Engleski kao jezik visokoškolske nastave: kritički pristup jezičnoj politici i praksi. Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022 (monografija)
CROSBI ID: 1208061 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Engleski kao jezik visokoškolske nastave: kritički
pristup jezičnoj politici i praksi
(English-medium instruction: Critical approach to
language policy and practice)
Autori
Drljača Margić, Branka ; Vodopija-Krstanović, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2022
Stranica
120
ISBN
978-953-361-063-4
Ključne riječi
engleski kao jezik visokoškolske nastave (EJVIN) ; jezična politika ; jezična praksa ; sveučilišni nastavnici
(English-medium instruction (EMI) ; language policy ; language practice ; university teachers)
Sažetak
Ova znanstvena monografija daje kritički osvrt na jezičnu politiku i praksu u engleskome kao jeziku visokoškolske nastave (EJVIN). EJVIN se odnosi na engleski kao jezik poučavanja u visokome obrazovanju u zemljama gdje on nije prvi jezik većinskoga stanovništva niti službeni jezik. Nakon uvodnoga poglavlja o povezanosti EJVIN-a i internacionalizacije visokoga obrazovanja drugo poglavlje knjige govori o ulozi i statusu engleskoga u visokome obrazovanju te njihovu utjecaju na uključenost nastavnika u tu edukacijsku inovaciju. EJVIN se promatra kroz mogućnosti koje pruža studentima i nastavnicima te kroz izazove koji proizlaze iz nedovoljne razine jezičnoga umijeća, nedostatka jezične potpore i izostanka eksplicitne jezične politike. U trećemu se poglavlju obrađuju rezultati međunarodnoga istraživanja provedenoga među sveučilišnim profesorima na pet europskih sveučilišta – Sveučilištu u Kopenhagenu, Sveučilištu u Torinu, Sveučilištu u Maastrichtu, Sveučilištu u Lleidi i Sveučilištu u Rijeci. Podrobno se analiziraju razlike u nastavi na engleskome i materinskome jeziku, zadovoljstvo nastavnika poučavanjem na engleskome te jezične vještine nastavnika i studenata za EJVIN. U četvrtome se poglavlju detaljno analizira jezična potpora za nastavnike u EJVIN-u, s posebnim osvrtom na dva primjera dobre prakse: program Jezično usavršavanje nastavnika za EJVIN i TAEC-radionice za razvijanje jezičnih, metodičko-didaktičkih i interkulturnih kompetencija nastavnika. U posljednja se dva poglavlja knjige kritički pristupa eksplicitnoj jezičnoj politici u EJVIN-u te potrebi za njom u različitim visokoškolskim kontekstima kako bi se standardizirala praksa i osigurala kvaliteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka