Pregled bibliografske jedinice broj: 1207838
Uloga roditelja u poticanju razvoja glazbenih kompetencija djeteta rane i predškolske dobi
Uloga roditelja u poticanju razvoja glazbenih kompetencija djeteta rane i predškolske dobi, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1207838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga roditelja u poticanju razvoja glazbenih
kompetencija djeteta rane i predškolske dobi
(Parents' role in encouraging development of music
competencies in young and preschool children)
Autori
Vilček, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
24.06
Godina
2022
Stranica
37
Mentor
Nikolić, Lidija
Ključne riječi
dijete, glazbene kompetencije, glazbeni odgoj, razvoj, roditelji
(children, musical competencies, musical education, development, parents)
Sažetak
Glazbene kompetencije treba njegovati od najranije dobi jer doprinose razvoju djeteta. Glazbeni odgoj jednako je važan u dječjem vrtiću kao i u djetetovu domu. Glazbena aktivnost djeteta pozitivno djeluje na kognitivni, psihomotorni i socijalno-emocionalni razvoj djece te je zbog toga potrebno dijete izložiti glazbi i poticati ga na glazbenu aktivnost u svakodnevnom životu. Kakvi će biti glazbeni poticaji djetetovoj glazbenoj aktivnosti ovisi o okolini djeteta koju čine obitelj i predškolska ustanova u koju je dijete uključeno. Roditelji su najznačajnije osobe u djetetovu odrastanju, stoga imaju odgovornost djetetu osigurati uvjete za pravilan razvoj te s njim provoditi različite, pa i glazbene aktivnosti. Cilj rada rasvijetliti je ulogu roditelja u glazbenom razvoju njihove djece rane i predškolske dobi te utvrditi provode li roditelji glazbene aktivnosti s djecom u vlastitom domu, koje su to glazbene aktivnosti i koliko ih često provode. Namjera je doprinijeti razvoju svijesti o važnosti glazbenog odgoja djece rane i predškolske dobi. Da bismo uvidjeli koje su to glazbene aktivnosti kojima roditelji potiču svoju djecu na glazbenu aktivnost i koliko često, provedeno je istraživanje s roditeljima u Dječjem vrtiću Zeko Slatina (N = 90). Rezultati istraživanja pokazali su kako roditelji često provode temeljne glazbene aktivnosti s djecom kao što su pjevanje i slušanje glazbe, dok se najmanje provode glazbene aktivnosti kao što je sviranje jer roditelji nemaju glazbeno obrazovanje i ne sviraju niti jedan glazbeni instrument. Također, utvrđeno je kako s dobi opada učestalost glazbenih aktivnosti s djecom u krugu obitelji te kako se glazbene aktivnosti malo češće provode s dječacima nego s djevojčicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Nikolić
(mentor)