Pregled bibliografske jedinice broj: 1207191
PROFESIONALNI IDENTITET I OSOBINE POTREBNE ZA USPJEŠNO OBAVLJANJE POSLOVA PEDAGOGA
PROFESIONALNI IDENTITET I OSOBINE POTREBNE ZA USPJEŠNO OBAVLJANJE POSLOVA PEDAGOGA // Odgojno-obrazovni diskurs pedagogije / Vican, Dijana ; Ledić, Jasminka ; Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 107-142
CROSBI ID: 1207191 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROFESIONALNI IDENTITET I OSOBINE POTREBNE ZA
USPJEŠNO OBAVLJANJE POSLOVA PEDAGOGA
(PROFESSIONAL IDENTITY AND CHARACTERISTICS NEEDED FOR
THE SUCCESSFUL PERFORMANCE OF THE JOB OF A PEDAGOGUE)
Autori
Petani, Rozana ; Iveljić, Ana Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Odgojno-obrazovni diskurs pedagogije
Urednik/ci
Vican, Dijana ; Ledić, Jasminka ; Radeka, Igor
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2022
Raspon stranica
107-142
ISBN
978-953-331-364-1
Ključne riječi
inicijalno obrazovanje, osobna kompetencija, pedagog, profesija, profesionalni identitet, trajni profesionalni razvoj
(initial education, personal competence, pedagogue, profession, professional identity, permanent professional development)
Sažetak
Profesija pedagoga jedna je od tzv. „pomagačkih“ profesija koja je vrlo značajna u odgojno- obrazovnom sustavu. Upravo zbog toga često se raspravlja o tome što čini profesionalni identitet svakog pedagoga, koji čimbenici utječu na njegov razvoj te kako kontekst u kojem pedagog obavlja svoj rad utječe na razvoj njegovih kompetencija i osobina. Kvantitativno istraživanje čiji se rezultati prikazuju u radu dio je šireg istraživanja provedenog u sklopu projekta „Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora“. Cilj je ovog dijela istraživanja bio ispitati procjenu pedagoga o tome koliko su određene osobine potrebne za uspješno obavljanje poslova pedagoga te kako pedagozi procjenjuju mogućnost stjecanja, razvijanja i/ili poboljšanja određenih osobina tijekom inicijalnog obrazovanja i kasnije tijekom trajnog profesionalnog razvoja. Rezultati su pokazali da pedagozi visoko vrednuju sve istraživane osobine te među njima postoji visoka razina slaganja i procjene oko važnosti pojedinih osobina u obavljanju poslova pedagoga. Međutim, kod procjene o mogućnosti njihovog stjecanja, razvijanja i/ili poboljšanja tijekom inicijalnog obrazovanja i trajnog profesionalnog razvoja odgovori ukazuju na izražena odstupanja. Ovim radom nastojala se istaknuti prepoznatljivost profesije pedagoga u odgojno-obrazovnim ustanovama i u društvu općenito te potaknuti na razmišljanje o načinima promoviranja same profesije kako bi pronašla svoje mjesto i poboljšala status i ugled u društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
--UP.03.1.1.03.0056 - Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora (Vican, Dijana) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru