Pregled bibliografske jedinice broj: 1206978
Važnost emocionalne inteligencije odgojitelja
Važnost emocionalne inteligencije odgojitelja, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1206978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost emocionalne inteligencije odgojitelja
(The importance of preschool teachers' emotional
intelligence)
Autori
Pejić, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.09
Godina
2020
Stranica
34
Mentor
Petričević, Ema
Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; odgojitelj ; djeca ; programi emocionalne inteligencije
(emotional intelligence ; preschool teachers ; children ; emotional intelligence programs)
Sažetak
Odgajateljski posao uključuje svakodnevnu izloženost višestrukim interakcijama: s djecom različitih dobnih skupina i potreba, s roditeljima, s drugim djelatnicima vrtića. Osim toga, odgojitelji su i model, uzor koji djeca oponašaju u posebno osjetljivom razvojnom periodu. S obzirom na vrlo složene zahtjeve posla, odgojitelji mogu doživljavati veliku razinu stresa te sagorijevanje na poslu. Za uspješno obavljanje posla odgojitelja kao i prevenciju sagorijevanja važno je uspješno upravljanje emocijama što obuhvaća koncept emocionalne inteligencije. Stoga je cilj ovoga rada istražiti važnost emocionalne inteligencije za odgojitelja. Emocionalna inteligencija predstavlja sklop nekoliko sposobnosti, a to su: sposobnost prepoznavanja, razumijevanja i kontrole emocija. Stjecanje sposobnosti emocionalne inteligencije kod djece predškolske dobi važan je temelj za razvoj. Pregled istraživanja je pokazao da je poticanje razvoja emocionalne inteligencije koje uključuju komponentu emocionalnog znanja (prepoznavanje i imenovanje osjećaja) te komponentu kontrole emocija povezano s poboljšanjem emocionalnih i socijalnih kompetencija djece kao i smanjenjem agresivnog ponašanja. Osim što razvijena emocionalna inteligencija odgojitelja pomaže u kvalitetnijem poticanju i razvoju emocionalne inteligencije djece, visoko razvijena emocionalna inteligencija odgojitelja je važna i za dobrobit odgojitelja jer je povezana s manje sagorijevanja na poslu. Nadalje, istraživanja pokazuju da odgojitelji emocionalnu inteligenciju smatraju važnom, no sami nemaju dovoljno znanja o različitim komponentama emocionalne inteligencije. Postoje različiti modeli emocionalne inteligencije, no neki autori osporavaju važnost koncepta zbog preklapanja sa drugim konceptima i poteškoća u mjerenju. No, unatoč tome, usmjeravanje na razvoj prepoznavanja, razumijevanja i regulacije emocija od predškolske dobi, ima višestruke koristi i za djecu i odgojitelje kao i šire društveno okruženje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija