Pregled bibliografske jedinice broj: 1205799
Izazovi, nedoumice i teškoće u praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika s disgrafijom
Izazovi, nedoumice i teškoće u praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika s disgrafijom // Zbornik radova naučnih konferencija učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku 2017 / Ivanović, Josip ; Borsos, Eva ; Namesztovszki, Zoltan ; Nemeth, Ferenc (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2017. str. 774-783
CROSBI ID: 1205799 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi, nedoumice i teškoće u praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika s disgrafijom
(CHALLENGES, DOUBTS, AND DIFFICULTIES IN MONITORING, EVALUATION AND ASSESMENT OF STUDENTS WITH DISGRAPHIA)
Autori
Zrilić, Smiljana ; Valjan Vukić, Violeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zbornik radova naučnih konferencija učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku 2017
Urednik/ci
Ivanović, Josip ; Borsos, Eva ; Namesztovszki, Zoltan ; Nemeth, Ferenc
Izdavač
Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici
Grad
Subotica
Godina
2017
Raspon stranica
774-783
ISBN
978-86-87095-76-2
Ključne riječi
specifične teškoće učenja, disgrafija, metodička prilagodba, ocjenjivanje
(specific learning difficulties, dysgraphia, methodical adjustment, evaluation)
Sažetak
Uspjeh učenika s disgrafijom uvelike ovisi o metodičkim postupcima učitelja, njegovoj brizi o njima u smislu prihvaćanja teškoće, te tolerancije pri ocjenjivanju. Događa se da učitelj ne uočava teškoću, pa nailazimo na išarane bilježnice u kojima su preporuke (naređenja) učitelja da se tekst ispravno napiše kod kuće i to nekoliko puta. Različite vrste teškoća zahtijevaju različite načine praćenja, provjeravanja, ispitivanja i ocjenjivanja. U stručnoj literaturi autori ističu različite čimbenike koji utječu na ocjenjivanje ovisno o učeniku i učitelju te situacijama poučavanja i učenja u različitim kontekstima odgojno-obrazovnog procesa i same nastave. Naime kako bi vrednovanje i ocjenjivanje učenika s disgrafijom ispunilo svoju svrhu, treba ga provoditi unutar kurikuluma koji uvažava različitost. Oblici potpore definiraju se u odnosu na samostalnost učenika, vrijeme rada, metode rada, provjeravanje vještina, znanja i sposobnosti učenika, praćenje i vrjednovanje postignuća, aktivnost, uz sveprisutnu potporu, podršku i pohvalu. Identifikacija, uvažavanje, metodička prilagodba, poticaj – glavne su pretpostavke za uspjeh učenika s disgrafijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru