Pregled bibliografske jedinice broj: 1205599
Pomoćnik u nastavi kao partner u odgoju i obrazovanju
Pomoćnik u nastavi kao partner u odgoju i obrazovanju // Partnerstvo u odgoju i obrazovanju Zbornik sažetaka plenarnih izlaganja i priopćenja / Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Simel, Sanja ; Gazibara, Senka ; Rengel, Katarina (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 33-33 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1205599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pomoćnik u nastavi kao partner u odgoju i
obrazovanju
(Teaching assistant as partner in education)
Autori
Kuliš, Emanuela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Partnerstvo u odgoju i obrazovanju Zbornik sažetaka plenarnih izlaganja i priopćenja
/ Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Simel, Sanja ; Gazibara, Senka ; Rengel, Katarina - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 33-33
ISBN
978-953-314-081-0
Skup
Partnerstvo u odgoju i obrazovanju Znanstveno-stručni skup
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
pomoćnik u nastavi, mreža partnerstva, komunikacija
(assistant in the classroom, partnership network, communication)
Sažetak
Dijete je središte odgojno-obrazovnog procesa. Dobrobit te rast i razvoj svih potencijala djeteta predstavlja ključno polazište svakog sudionika u odgojno-obrazovnom procesu. Mreža partnerstva između roditelja, učitelja, uže i šire okoline te pomoćnika u nastavi i učenika s teškoćama u razvoju ukazuje na važnost međusobne suradnje i kvalitetne komunikacije. Otvorenost odnosa, dostupnost informacija, jedinstvo interesa, profesionalnost, pedagoška stručnost, empatičnost i fleksibilnost samo su neke od sastavnica koje bi trebale činiti kvalitetno partnerstvo. U novije vrijeme pomoćnik u nastavi jedan je od važnijih karika koji povezuje učitelje s učenikom s teškoćama u razvoju. Osim što pomoćnik u nastavi surađuje s učenikom s teškoćama, opseg posla pomoćnika u nastavi širi se i na komunikaciju s učiteljima i roditeljima te ostalim učenicima u razredu, nastojeći biti pomoć i podrška, slušatelj i što je najvažnije partner u odgoju i obrazovanju. Prema tome, pozicija pomoćnika u nastavi je uistinu specifična. Njegovo mjesto unutar škole ujedno ovisi i o pripremljenosti svih odgojno-obrazovnih djelatnika, roditelja učenika s teškoćama te samog učenika s teškoćama na ulogu i obveze koje proizlaze iz tog odnosa. Hoće li i u kojoj mjeri partnerstvo biti ostvareno ovisi i o kakvoći komunikacije te spremnosti na izazove odgojno-obrazovnog procesa. S ciljem boljeg razumijevanja pomoćnika u nastavi kao partnera u odgoju i obrazovanju, proveden je intervju s četiri pomoćnice u nastavi koje su sudjelovale na projektu OSIgurajmo im JednaKost. Njihovo iskustvo ide u prilog prethodno navedenim tvrdnjama da je pomoćnik u nastavi osoba koja povezuje sve aktere odgojno-obrazovnog procesa u praktičnom radu s ciljem napretka učenika s kojim surađuje, susrećući se pritom s brojnim izazovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA