Pregled bibliografske jedinice broj: 1203848
Kreativni oblici motivacije u nastavi materinskoga i stranoga jezika
Kreativni oblici motivacije u nastavi materinskoga i stranoga jezika // 2. Jagićevi dani: komunikologija, filologija, metodika
Varaždin, Hrvatska, 2022. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1203848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativni oblici motivacije u nastavi materinskoga i stranoga jezika
(Creative forms of motivation in mother and foreign language
teaching)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Knežević, Željka ; Rimac Jurinović, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
2. Jagićevi dani: komunikologija, filologija, metodika
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 05.07.2022. - 06.07.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dramske tehnike, jezične igre, motivacija, nastava hrvatskoga jezika, nastava njemačkoga jezika, učenje
(drama techniques, language play, motivation, Croatian language classes, German language classes, learning)
Sažetak
U procesu učenja i poučavanja općenito pa tako i u nastavi jezika izrazito važnu ulogu ima motivacija (Vizek-Vidović i sur., 2010). S obzirom na to da je jezik apstraktan sustav znakova te obiluje brojnim gramatičkim i pravopisnim pravilima koje učenici moraju usvojiti, a što učenicima često predstavlja poteškoću koja nerijetko rezultira nerazumijevanjem sadržaja i lošom ocjenom, a posljedično i negativnim stavom prema nastavnome sadržaju i samome predmetu, važno je da se učitelji u svojoj nastavi koriste što raznovrsnijim oblicima motivacije. U procesima poučavanja jezičnih znanja i vještina u materinskom i stranom jeziku nužno je stoga rabiti aktivnosti koje su raznolike, kreativne, poticajne, primjerene učeničkoj dobi i učenikovim interesima. U tom kontekstu se u jezičnom obrazovanju kao izrazito povoljni oblici motivacije ističu jezične igre i dramske tehnike (Aladrović Slovaček i Rimac Jurinović, 2021). Cilj ovog rada bio je ispitati u kojoj mjeri učitelji hrvatskoga i njemačkoga jezika u svojoj nastavi rabe jezične igre i dramske tehnike kao kreativne oblike motivacije. U istraživanju je sudjelovalo 100 učitelja iz cijele Republike Hrvatske te su rezultati uspoređeni s obzirom na godine njihova radnoga staža, stav prema poslu, te predmet i oblik nastave u kojoj rade (razredna, predmetna). Rezultati su potvrdili kako kreativnije oblike motivacije rabe učitelji s manje godina radnoga staža te učitelji koji imaju pozitivan stav prema svome poslu, dok značajna razlika s obzirom na oblik nastave u kojoj učitelji rade nije utvrđena.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA