Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1202725

Razvoj kompetencija budućih učitelja za organizaciju i provedbu istraživački usmjerene nastave


Letina, Alena
Razvoj kompetencija budućih učitelja za organizaciju i provedbu istraživački usmjerene nastave // Suvremeni pristup obrazovanju učitelja (znanstvena monografija) / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar : Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 48-82


CROSBI ID: 1202725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj kompetencija budućih učitelja za organizaciju i provedbu istraživački usmjerene nastave
(Development of Future Teachers` Competencies for Organization and Implementation of Inquiry-Based Teaching)

Autori
Letina, Alena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremeni pristup obrazovanju učitelja (znanstvena monografija)

Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja

Izdavač
Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Bjelovar : Zagreb

Godina
2022

Raspon stranica
48-82

ISBN
978-953-347-459-5

Ključne riječi
iskustveno učenje, istraživačko učenje, kompetencije, konstruktivistički pristup, uloga učitelja
(experiential learning, inquiry-based learning, competencies, constructivist astrroach, the role of the teacher)

Sažetak
Učitelj u istraživački usmjerenoj nastavi ima polivalentnu, odnosno organizatorsku, plansku, koordinatorsku i pedagošku funkciju. On je pokretač i motivator istraživačkog rada učenika koji su stvaralački usmjereni, samostalno istražuju i vlastitim naporima otkrivaju značajne informacije dolazeći tako do novih spoznaja. Važna zadaća učitelja kao facilitatora u istraživačkoj nastavi jest omogućiti učenicima postupno preuzimanje veće odgovornosti za vlastiti proces učenja. Vrlo je važna i njegova intervencija u slučaju pojave konceptualnog nerazumijevanja, kao i poticaj u oblikovanju pozitivnih stavova prema učenju. Za ostvarenje navedenih ciljeva učitelju je potreban odgovarajući stupanj metodičke spremnosti koji uključuje specifične kompetencije i kreativnost. Sadržajna, pedagoška i metodička znanja te refleksivno promišljanje o kontekstu istraživačkog učenja osiguravaju učitelju potrebnu sposobnost u vođenju, medijaciji i olakšavanju učenja samih učenika, a time podižu i razinu njihova samopouzdanja i kompetencije za provedbu iskustvenoga, istraživačkog učenja. U ovome radu daje se pregled kompetencija potrebnih učiteljima za učinkovitu organizaciju i primjenu istraživačke nastave i određuje se način njihova razvoja tijekom inicijalnog obrazovanja na učiteljskim studijima. Sadržajnom analizom relevantne literature i mišljenja autora koji su se bavili ovom problematikom prikupljeni su relevantni podatci o ovoj temi. Rezultati pokazuju kako bi suvremeni pristupi obrazovanju učitelja trebali uključivati razvoj motivacije i spremnosti učitelja za primjenu istraživačke nastave, kao i razvoj kompetencija za njezinu učinkovitu organizaciju, a koje uključuju znanja o provedbi autentičnih znanstvenih istraživanja, vještine isposobnosti za implementaciju istraživačke nastave i stvaranje pozitivnih uvjerenja spram njezine primjene u nastavnom procesu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Alena Letina (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Letina, Alena
Razvoj kompetencija budućih učitelja za organizaciju i provedbu istraživački usmjerene nastave // Suvremeni pristup obrazovanju učitelja (znanstvena monografija) / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar : Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 48-82
Letina, A. (2022) Razvoj kompetencija budućih učitelja za organizaciju i provedbu istraživački usmjerene nastave. U: Strugar, V. & Rajić, V. (ur.) Suvremeni pristup obrazovanju učitelja (znanstvena monografija). Bjelovar : Zagreb, Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 48-82.
@inbook{inbook, author = {Letina, Alena}, year = {2022}, pages = {48-82}, keywords = {iskustveno u\v{c}enje, istra\v{z}iva\v{c}ko u\v{c}enje, kompetencije, konstruktivisti\v{c}ki pristup, uloga u\v{c}itelja}, isbn = {978-953-347-459-5}, title = {Razvoj kompetencija budu\'{c}ih u\v{c}itelja za organizaciju i provedbu istra\v{z}iva\v{c}ki usmjerene nastave}, keyword = {iskustveno u\v{c}enje, istra\v{z}iva\v{c}ko u\v{c}enje, kompetencije, konstruktivisti\v{c}ki pristup, uloga u\v{c}itelja}, publisher = {Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Bjelovar : Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Letina, Alena}, year = {2022}, pages = {48-82}, keywords = {experiential learning, inquiry-based learning, competencies, constructivist astrroach, the role of the teacher}, isbn = {978-953-347-459-5}, title = {Development of Future Teachers` Competencies for Organization and Implementation of Inquiry-Based Teaching}, keyword = {experiential learning, inquiry-based learning, competencies, constructivist astrroach, the role of the teacher}, publisher = {Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Bjelovar : Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font