Pregled bibliografske jedinice broj: 1202725
Razvoj kompetencija budućih učitelja za organizaciju i provedbu istraživački usmjerene nastave
Razvoj kompetencija budućih učitelja za organizaciju i provedbu istraživački usmjerene nastave // Suvremeni pristup obrazovanju učitelja (znanstvena monografija) / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar : Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 48-82
CROSBI ID: 1202725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj kompetencija budućih učitelja za organizaciju i
provedbu istraživački usmjerene nastave
(Development of Future Teachers`
Competencies for Organization and
Implementation of Inquiry-Based Teaching)
Autori
Letina, Alena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni pristup obrazovanju učitelja (znanstvena monografija)
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja
Izdavač
Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Bjelovar : Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
48-82
ISBN
978-953-347-459-5
Ključne riječi
iskustveno učenje, istraživačko učenje, kompetencije, konstruktivistički pristup, uloga učitelja
(experiential learning, inquiry-based learning, competencies, constructivist astrroach, the role of the teacher)
Sažetak
Učitelj u istraživački usmjerenoj nastavi ima polivalentnu, odnosno organizatorsku, plansku, koordinatorsku i pedagošku funkciju. On je pokretač i motivator istraživačkog rada učenika koji su stvaralački usmjereni, samostalno istražuju i vlastitim naporima otkrivaju značajne informacije dolazeći tako do novih spoznaja. Važna zadaća učitelja kao facilitatora u istraživačkoj nastavi jest omogućiti učenicima postupno preuzimanje veće odgovornosti za vlastiti proces učenja. Vrlo je važna i njegova intervencija u slučaju pojave konceptualnog nerazumijevanja, kao i poticaj u oblikovanju pozitivnih stavova prema učenju. Za ostvarenje navedenih ciljeva učitelju je potreban odgovarajući stupanj metodičke spremnosti koji uključuje specifične kompetencije i kreativnost. Sadržajna, pedagoška i metodička znanja te refleksivno promišljanje o kontekstu istraživačkog učenja osiguravaju učitelju potrebnu sposobnost u vođenju, medijaciji i olakšavanju učenja samih učenika, a time podižu i razinu njihova samopouzdanja i kompetencije za provedbu iskustvenoga, istraživačkog učenja. U ovome radu daje se pregled kompetencija potrebnih učiteljima za učinkovitu organizaciju i primjenu istraživačke nastave i određuje se način njihova razvoja tijekom inicijalnog obrazovanja na učiteljskim studijima. Sadržajnom analizom relevantne literature i mišljenja autora koji su se bavili ovom problematikom prikupljeni su relevantni podatci o ovoj temi. Rezultati pokazuju kako bi suvremeni pristupi obrazovanju učitelja trebali uključivati razvoj motivacije i spremnosti učitelja za primjenu istraživačke nastave, kao i razvoj kompetencija za njezinu učinkovitu organizaciju, a koje uključuju znanja o provedbi autentičnih znanstvenih istraživanja, vještine isposobnosti za implementaciju istraživačke nastave i stvaranje pozitivnih uvjerenja spram njezine primjene u nastavnom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti