Pregled bibliografske jedinice broj: 1202504
Osobitosti stavova pedagoških profesionalaca prema djeci (bivših) zatvorenika
Osobitosti stavova pedagoških profesionalaca prema djeci (bivših) zatvorenika // Metodički ogledi, 29 (2022), 1; 47-66 doi:10.21464/mo.29.1.11 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1202504 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobitosti stavova pedagoških profesionalaca prema djeci (bivših) zatvorenika
(CHARACTERISTICS OF THE ATTITUDES OF PEDAGOGICAL PROFESSIONALS TOWARDS CHILDREN OF (EX)PRISONERS)
Autori
Romstein, Ksenija
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 29
(2022), 1;
47-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca (bivših) zatvorenika, odgojno-obrazovni sustav, pedagoški profesionalci, stavovi, socijalna podrška
(children of (ex) prisoners, educational system, pedagogical professionals, social support)
Sažetak
Procjenjuje se da trenutačno u Republici Hrvatskoj tijekom godine oko 12 000 djece ima jednog ili oba roditelja u zatvoru, dok je broj djece bivših zatvorenika značajno veći. Djeca (bivših) zatvorenika svakodnevno se susreću sa stigmatizacijom zbog roditeljskog izvršavanja kazne. S obzirom na to da su odgojno-obrazovne ustanove mjesta koja mogu imati protektivnu ulogu, provedeno je istraživanje o stavovima pedagoških profesionalaca (odgojitelja, učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja) prema djeci (bivših) zatvorenika. Rezultati pokazuju kako kod pedagoških profesionalaca postoji tendencija biološkom determinizmu, uz neujednačenost u strukturama afekata, ponašanja i kognicije. Struktura stavova nije povezana s radnim iskustvom (N=162, p=0.000) i razinom formalnog obrazovanja pedagoških profesionalaca (N=162, p=0.000). Ipak, u subskali kognicije pokazalo se da nešto pozitivnije stavove imaju pedagoški profesionalci koji su prethodno imali iskustva s djecom (bivših) zatvorenika. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu i vrijednost dodatnih edukacija za pedagoške profesionalce na temu rada s djecom (bivših) zatvorenika, kao i jačanje socijalne mreže podrške djeci i obiteljima koja bi uključivala vršnjačku podršku, zagovaračke kampanje za širu javnost, intersektorsku suradnju te participativna istraživanja s djecom, obiteljima i (bivšim) zatvorenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Podatci su prikupljeni u sklopu projekta Uključene zajednice UPI.UP.04.2.1.05.0006., u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali, iz Europskog socijalnog fonda. Nositelj projekta je Udruga roditelja Korak po korak, a partneri Udruga roditelji u akciji RODA i
Pučko otvoreno učilište "Korak po korak".
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus