Pregled bibliografske jedinice broj: 1201829
Nastava Hrvatskoga jezika i inojezični učenici
Nastava Hrvatskoga jezika i inojezični učenici // Županijsko stručno vijeće učitelja Hrvatskoga jezika Međimurske županije
Čakovec, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1201829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava Hrvatskoga jezika i inojezični učenici
(Teaching Croatian language for L2 speakers)
Autori
Cvikić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Županijsko stručno vijeće učitelja Hrvatskoga jezika Međimurske županije
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 23.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, nastava, poučavanje govornika srodnih jezika
(Croatian as L2, teaching, speakers of related languages)
Sažetak
Govornici i učenici hrvatskoga kao inoga jezika razlikuju se s obzirom na svoja jezična (materinski jezik i ostali jezici kojima su ovladali) i nejezična obilježja (motivacija za ovladavanje hrvatskim, jezična nadarenost, društveni čimbenici), koja, zajedno s načinom na koji se hrvastkim jezikom ovladava (sponano usvajanje, učenje u formalnom i neformalnom kontekstu), umnogome utječu na uspješnost toga procesa. U ovome će se predavanju opisati temeljni procesi s obzirom na navedene čimbenike te u skladu s njima navesti mogući pristupi poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika, posebice kada je riječ o poučavanju govornika srodnoga jezika (ukrajinskoga).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Zagrebu-ufzg-potp07-2021-LC - Hrvatski kao jezik školovanja - metodološka pitanja (Cvikić, Lidija, NadSve - Poziv Učiteljskoga fakulteta iz lipnja 2021.) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Lidija Cvikić
(autor)