Pregled bibliografske jedinice broj: 1201684
Nastava na daljinu u hrvatskim i srpskim glazbenim školama: Stavovi i praksa nastavnika
Nastava na daljinu u hrvatskim i srpskim glazbenim školama: Stavovi i praksa nastavnika // Metodički ogledi, 29 (2022), 1; 241-261 doi:10.21464/mo.29.1.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1201684 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava na daljinu u hrvatskim i srpskim glazbenim
školama: Stavovi i praksa nastavnika
(Distance learning in Croatian and Serbian music
schools: Teachers’ attitudes and practices)
Autori
Ristivojević, Ana ; Svalina, Vesna
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 29
(2022), 1;
241-261
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbena nastava na daljinu, glazbene škole, nastavnici, učenici, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT)
(distance music teaching, music school, , teachers, students, information and communication technology)
Sažetak
Ovaj rad predstavlja rezultate empirijskog istraživanja provedenog radi ispitivanja mišljenja učitelja vokalno-instrumentalne i teorijske nastave pri hrvatskim i srpskim glazbenim školama o učenju na daljinu. Istraživanje je provedeno tijekom svibnja 2020., u vrijeme kad su sve glazbene škole zbog pandemije COVID-19 u potpunosti prešle na sustav učenja na daljinu. Rezultati pokazuju da su se učitelji, usprkos brojnim problemima, osobito lošim internetskim vezama i lošom kvalitetom zvuka dobivenim elektroničkim uređajima, uspješno nosili s realizacijom nastave glazbe na daljinu. Pronađene su statistički značajne razlike u odgovorima nastavnika o učenju na daljinu s obzirom na vrstu nastave koju vode, pa su učitelji koji izvode instrumentalnu i vokalnu nastavu bili bolji u izvođenju učenja na daljinu u odnosu na one koji vode teorijsku nastavu. Usprkos vjerovanju nastavnika da je prijenos potpunog znanja nemoguć putem tehnologije, većina njih otvorena je za mogućnost smislene primjene IKT-a. Stoga se intenzivira pitanje profesionalnog usavršavanja i kontinuirane podrške učiteljima od strane nadležnih institucija Hrvatske i Srbije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus