Pregled bibliografske jedinice broj: 1201479
Inkluzija djece sa psihofizičkim smetnjama u razvoju u srednjoškolsko obrazovanje
Inkluzija djece sa psihofizičkim smetnjama u razvoju u srednjoškolsko obrazovanje // Zbornik radova Konferencije sa međunarodnim učešćem "Izazovi i perspektive pomagačkih profesija" / Izet Pehlić (ur.).
Bihać: Islamski pedagoški fakultet u Zenici, 2019. str. 75-86 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1201479 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzija djece sa psihofizičkim smetnjama u
razvoju u srednjoškolsko obrazovanje
(Inclusion of children with psychophysical
disabilities in secondary education)
Autori
Huremović, Vesna ; Mahmutović, Samra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik radova Konferencije sa međunarodnim učešćem "Izazovi i perspektive pomagačkih profesija"
/ Izet Pehlić - Bihać : Islamski pedagoški fakultet u Zenici, 2019, 75-86
Skup
3. naučna konferencija sa međunarodnim učešćem ''Izazovi i perspektive pomagačkih profesija''
Mjesto i datum
Bihać, Bosna i Hercegovina, 12.05.2018. - 13.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Inkluzija, djeca sa psihofizičkim smetnjama, redovni obrazovni proces
(Inclusion, children with psycho-physical disorders regular educational process)
Sažetak
Inkluzija kao proces uključivanja djece sa psihofizičkim smetnjama u razvoju u redovno pohađanje nastavnog procesa u osnovnim i srednjim školama, ali i ukupni društveni život predstavlja jedan od obezbjeđenja osnovnih humanih predpostavki za adekvatan proces školovanja u redovnoj nastavi. Socijalna prihvaćenost jedna je od najbitnijih karakteristika sretnog i uspješnog odrastanja maloljetne osobe. Socijalni odnosi sa vršnjacima imaju veliki uticaj na razvoj i učenje tokom obrazovnog procesa. Vršnjačka grupa u inkluzivnoj interakciji može obezbjediti viši nivo uzrastu primjerenijih pozitivnih modela ponašanja koji razvijaju kognitivne, emocionalne, socijalne i radno- okupacione kompetencije djece sa psihofizičkim smetnjama. Rad je imao za cilj istražiti u kojoj mjeri su djeca sa psihofizičkim smetnjama uključena u redovno srednjoškolsko obrazovanje, zatim stepen provođenja inkluzivnog obrazovanja. U istraživanju smo pošli od pretpostavke da su djeca sa psihofizičkim smetnjama u Mješovitoj srednjoj školi u Tuzli uključena u redovni obrazovni proces. U svrhu dobijanja ovih podataka ispitani su stavovi učenika u pogledu inkluzije njihovih vršnjaka sa psihofizičkim smetnjama, stavovi učenika koji su uključeni u inkluzivni obrazovni proces i stavovi profesora koji provode nastavni proces u srednjoj školi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 ispitanika koji su sačinjavali učenici i profesori ukupno 25 profesora srednje škole koja je obuhvaćena istraživanjem, koji su ispitani putem anketnog upitnika konstruisanog za potrebe ovog istraživanja. Prilikom istraživanja korištena je metoda komparativne analize podataka i statističke metode. Nakon analize rezultata istraživanja došlo se do određenih zaključaka od kojih se posebno izdvajaju u Mješovitoj srednjoj školi provodi se inkluzivni obrazovni proces, ispitani stavovi nastavnika o provođenju inkluzije pokazuju da 72% nastavnika, smatra da se inkluzija u ovoj školi provodi uspješno, istraživanjem je potvrđeno da veliku poteškoću nastavnicima u provođenju inkluzivnog obrazovanja stvara vrijeme koje je potrebno posvetiti djeci sa psihofizičkim smetnjama obzirom na ograničenost trajanja nastavnog časa, potrebno je poduzeti različite mjere u budućnosti, kako bi se poboljšao status djece sa psihofizičkim smetnjama koja su uključena u redovno obrazovanje. Dobijeni rezultati nam ukazuju da je potrebno povaćanje broja stručnog kadra 44%, dok 20% ispitanih nastavnika smatra da bi bilo poželjno uvesti asistenta u nastavu koji bi pružao adekvatnu pomoć i podršku djeci sa psihofizičkim smetnjama. Treba vremena da se razviju kultura prihvaćanja, jednakosti, društvena pravda i poštivanje različitosti. Nastavnici imaju cilj u budućnosti steći nove vještine i znanja, ali isto tako neophodno je da budu podržani, te da njihova nastojanja za napredovanjem i usavršavanjem budu vrednovana. Inkluzivno obrazovanje zahtjeva promjenu stavova učesnika u odgojno-obrazovnom procesu, u vidu oblikovanja odgojnoobrazovnog sistema gdje se otklanjaju prepreke koje onemogućavaju optimalan razvoj potencijala sve djece, posebno djece sa psihofizičkim smetnjama. U ovom slučaju djeca sa psihofizičkim smetnjama imaju jednake mogućnosti u razvoju svojih tjelesnih, emocionalnih, socijalnih i drugih sposobnosti.
Izvorni jezik
Ostalo