Pregled bibliografske jedinice broj: 1200683
Tradicijska igra u odgojno-obrazovnom procesu predškolske ustanove s ciljem očuvanja nematerijalne kulturne baštine
Tradicijska igra u odgojno-obrazovnom procesu predškolske ustanove s ciljem očuvanja nematerijalne kulturne baštine // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 1-2; 115-132 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1200683 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicijska igra u odgojno-obrazovnom procesu
predškolske
ustanove s ciljem očuvanja
nematerijalne kulturne baštine
(Traditional play in the educational process of a
preschool institution with the aim of preserving
intangible cultural heritage)
Autori
Marušić, Andriana ; Jukić, Tonća
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 163
(2022), 1-2;
115-132
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
akcijsko istraživanje, dječja igra, običaj, održivi razvoj, tradicija
(action research, children’s play, custom, sustainable development, tradition)
Sažetak
Očuvanje kulturne baštine strateški je resurs za održivost Europe, a predstavlja i jednu od temeljnih vrijednosti hrvatske obrazovne politike. U radu se prikazuje akcijsko istraživanje provedeno u DV „Vrtuljak“, Područnom vrtiću „Sv. Martin“ u Splitsko-dalmatinskoj županiji s mješovitom skupinom djece starijeg uzrasta (N = 16). Cilj je bio istražiti proces dječjeg razumijevanja baštine te potaknuti interes djece za lokalne tradicijske igre, njihovo redefiniranje i buduće korištenje njima. Istraživanje je pokazalo da, uvođenjem tradicijskih igara u odgojno-obrazovni proces, djeca iskustveno produbljuju svoje spoznaje o baštini, osjećaju zadovoljstvo u tradicijskim igrama i njihovu modificiranju prema autentičnim uvjetima te pokazuju interes za korištenje tradicijskim igrama u budućnosti. Zaključuje se kako provedba akcijskih istraživanja može biti dobar put za stvaranje čvrste veze s baštinom i dobar početni zalog njezina očuvanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr www.researchgate.netCitiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Science Premium Collection
- Sociology Collection
- Hrčak
- ERIH Plus
- Ebsco Education Source
- T&F Educational Research Abstracts Online